גרופון נפרדת מהקופון

מתי בפעם האחרונה שלפתם קופון מהארנק במסעדה? • גרופון ישראל מפנימה שהקופונים נשארו בשנת 2011, משנה שם ל"גרו", מגייסת כפרזנטור את אביעד קיסוס ומשקיעה מיליונים במיתוג חדש

חברת גרופון ישראל, שנה לאחר שנרכשה על ידי קרן סקיי, מבצעת שינוי שמסמן את ההתנתקות מהשליטה של גרופון העולמית ומהזיהוי עם קופונים, שהפכו ממוצר מדליק לסימן זיהוי של קהל "חסכני". החל מ־6 ביוני קראו לאתר הישראלי GROO, It's GROUPON.

 

 

אביעד קיסוס
אביעד קיסוס

 

שינוי השם ילווה בקמפיין בעלות 2.5 מיליון שקל אותו יוביל אביעד קיסוס, הפרזנטור החדש, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן. בקמפיין מודגש הפער בין פנטזיות חופשת הקיץ המשפחתית: מדמיינים זמן איכות עם הילדים, ומקבלים לחות, ילדים משועממים ומינוס בבנק. מודגש כיצד רכישות בהנחות דרך האתר שינו זאת.

 

לדברי תומי שנפלד, מנכ"ל גרופון ישראל, השחרור מהשיטה של גרופון העולמית (שנשארה שותפה ב־20%), שהיא גוף ענק הנסחר בבורסה האמריקאית עם כל הרגולציה המתלווה לכך, מאפשר להם להעמיק קטגוריות מסוימות כמו חופשות משפחתיות. "הקיץ הזה העמקנו הנחות לקייטנות, לאטרקציות משפחתיות ולנופשונים". בין השאר, יוצעו באתר קייטנות ב־499 שקל במקום 1,250 שקל, חיסכון שיכול להגיע לאלפי שקלים אם יש מספר ילדים.

 

בגלל האסוציאציות

שינוי השם נובע גם מהסיבה שהמילה "קופון" מייצרת אצל הצרכן אסוציאציה למסעדות, אטרקציות וספא, בעוד שהחברה מציעה כיום מגוון רחב יותר של הטבות, כולל תיירות וחופשות בוטיק, ריהוט, מוצרי חשמל, ועוד.

 

גרופון לקחת איתה את הטכנולוגיות שלה, כך שנבנתה גם אפליקציה חדשה, מהירה יותר לפי שנפלד, שמותאמת לסלולר שדרכו מתבצעות היום 60% מהמכירות. "אנחנו שחקן האי־קומרס הכי גדול בישראל. המחזור שלנו פי 10 מעדיקה, עם 5 מיליון ביקורים בחודש וצמיחה מדי שנה", הוא מוסיף.

 

שינוי השם הוא מענה לקהל שלא רצה להזדהות כ"קהל של גרופונים" שמסתובב עם תלושים בכיס, ונחשב אולי פחות רצוי בבתי עסק כמו מסעדות, מכוני ספא וכו'?

 

שנפלד: "רוב הרכישות מתבצעות בסלולר ללא צורך בהצגת הקופון בבית העסק. ב־2008, בהתאם למודל של רכישה משותפת לארוחות, היה צריך להדפיס קופון ולהציג. נכון שהיום זה כבר מיושן. אנחנו עובדים כעת על מערכת בוקינג שתאפשר כבר עם הזמנת מסאז' או מסעדה להזמין מקום ושעה בבית העסק, כך שהגעת הצרכנים תהיה כמו של כל לקוח רגיל ולא יהיו סימני זיהוי של 'לקוח קופון'".

 

בנוסף, לדברי שנפלד, כשני שלישים מהמכירות מגיעים מתחום התיירות, שלבדו מגלגל יותר מ־100 מיליון שקל בשנה, הזמנות הנופשונים או מוצרים לבית - שמגיעים במשלוח והצגת הקופון לא כרוכה בהם.

 

פרט לתיירות, גם קטגוריית הריהוט נחשבת לחזקה (מגלגלת 25 מיליון שקל בשנה) וכן מסעדות שף בקטגוריית הפרימיום (30 מיליון שקל לשנה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים