רביעי 26 בספטמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: דנה קופל
    ממון • 24.06.2018
    אור אדום לפרסומות לילדים
    יצרניות המזון בישראל חתמו על האמנה: מתחייבות לרסן פרסומות לילדים מתחת לגיל 12 למוצרים שאריזתם תסומן במדבקה אדומה • ההגבלות יחולו גם על הרשתות החברתיות
    מאת נווית זומר

    כפי שנחשף ב"ממון": יצרניות המזון, בהן שטראוס, אסם ותנובה, חתמו על אמנה לפרסום אחראי לילדים של מוצרי מזון שיסומנו במדבקה אדומה.

     

    הנהלת איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים אישרה, "התחייבות בדבר פרסום אחראי לילדים". מדובר ביוזמה של חברות המזון, שלוקחות על עצמן להימנע מפרסום מוצרי מזון לילדים מתחת לגיל 12 שאריזתם עתידה להיות מסומנת ב"סמל מזון אדום". בשלב הראשון, שייכנס לתוקף בחודש ינואר 2020, יסומנו במדבקה אדומה מזונות מוצקים מעל 500 מ"ג נתרן, 12 גרם סוכר ו־5 גרם שומן רווי, וכן נוזלים שיכילו מעל 500 מיליגרם נתרן, 5 גרם סוכר ו־3 גרם שומן רווי. בשלב השני, שצפוי להיכנס לתוקף בחודש ינואר 2021, יהיה סימון אדום על מזון מוצק שיכיל מעל 500 מ"ג נתרן, 10 גרם סוכר ו־4 גרם שומן רווי, ועל נוזלים שיכילו מעל 400 מיליגרם נתרן, 5 גרם סוכר ו־3 גרם שומן רווי.

     

    לפי ההתחייבות של יצרניות המזון, "פרסום לילדים ייעשה תוך עידוד לצריכה אחראית ומאוזנת, ומתוך הכרה בחשיבות קידום אורח חיים בריא ופעיל בקרב ילדים". יצרני המזון יימנעו מפרסום במדיה בה 35% ומעלה מקהל היעד הם ילדים מתחת לגיל 12. בהיעדר יכולת מדידה או מידע אמין ביחס לשיעור הילדים מתחת לגיל 12 בקהל היעד, ייעשה מצד חברות המזון, "כל מאמץ לעשות שימוש בשפה ובטון שאינם מכוונים לילדים ושלא נועדו למשוך את תשומת ליבם. זאת לרבות הימנעות מקריאה לפעולה ברשתות חברתיות המיועדות לילדים".

     

    האמנה מגבילה את הפרסום בפלטפורמות התקשורתיות דרכן ניתן לפרסם לילדים כגון: טלוויזיה, רדיו, קולנוע, DVD/CD, תקשורת מודפסת, אתרי אינטרנט, מדיה חברתית ורשתות חברתיות המיועדות לילדים, שילוט חוצות, תוכן שיווקי, משחקים אינטראקטיביים, שיווק בסלולר ושיווק באמצעות מסרונים.

     

     
    שלום זידלר
    שלום זידלר

     

     

    גיל 16 או 12

    היום תקיים הוועדה למניעת פרסום ושיווק מזון מזיק בראשות משרד הבריאות ישיבה בנושא, ולא מן הנמנע כי החתימה הוולונטרית של יצרני המזון על האמנה מטעמם נועדה "להקדים תרופה למכה". בעבר פורסם כי משרד הבריאות רצה להגביל את גיל הפרסומות ל־16 ומעלה, בעוד שבאמנה של יצרניות המזון מצוין שההגבלה תחול מגיל 12 ומעלה.

     

    יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, שלום זיידלר, אמר כי "תעשיית המזון הישראלית היא תעשייה אחראית, הרואה לנגד עיניה את טובת הצרכן הישראלי והחליטה לקחת על עצמה באופן וולונטרי הגבלות על פרסום לילדים, כפי שמקובל באירופה. ההגבלות אינן רק במדיה המסורתית אלא גם במדיות החברתיות. האמנה היא המשך ישיר לתהליך בו החלה תעשיית המזון כבר לפני מספר שנים, לטיוב המוצרים והפחתה מדורגת של כמות השומן הרווי, הנתרן והסוכר, תוך שמירה על טעם ואיכות המוצרים לטובת הצרכן הישראלי".

     


    פרסום ראשון: 24.06.18 , 20:39