yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: דני שדה
    ממון • 26.06.2018
    כך מלונאים בארץ עובדים על בוקינג
    חשבתם שניתן לתת חוות דעת על מלון רק אם באמת שהיתם בו? מלונאים בישראל מצאו דרך זולה יחסית לעקוף את המכשול • אתר בוקינג.קום: התופעה נדירה, מוחקים חוות דעת מזויפות
    מאת דני שדה

    אם עד כה ידענו שבאתר טריפ־אדווייזר ניתן לכתוב ביקורות פיקטיביות על מלון או מסעדה גם אם לא הייתם בהם - ואפילו אם הם לא קיימים - מתברר שיש דרכים לעשות זאת גם באתר שנחשב חסין כמו בוקינג.קום.

     

    בניגוד לאתרי הזמנות רבים, בבוקינג ובאתרים של מלונות רשתיים יכולים לכתוב ביקורת רק אורחים שביצעו בהם הזמנה ושהו בהם בפועל. כשאתם עוזבים את המלון, ואתר ההזמנות (כמו בוקינג או אתר ההזמנות של רשת הולידי־אין) מקבל אישור מהמלון שאכן שהיתם בו, הוא שולח לכם מייל ומבקש מכם לתת חוות דעת או לענות על סקר הקשור לשהייה. כל זה הופך את הביקורת לאמינה יותר - אם תשמיצו ואם תהללו, יש הוכחה שבאמת שהיתם במלון.

     

    אלא שבדיקה שערכנו בימים האחרונים מצאה שגם את אתרי ההזמנות האלו, שנראים חסינים מפני ביקורות על מלון כלשהו מצד אנשים שלא שהו בו - אפשר לעקוף בקלות.

     

    "יש לי מלון קטן ואני רוצה לעשות באזז באינטרנט", סיפר ל"ממון" מלונאי מתל־אביב. "אני יודע שאנשים כבר לא מאמינים לאתרי הזמנות שמאפשרים לתת משוב על מלון גם בלי לינה בו, ושאתרים שמאפשרים זאת רק לאורחים אמיתיים נחשבים לאמינים יותר. אבל יש דרך לעקוף את הצורך בשהייה במלון: אני מבקש מחברים שייכנסו לאתר ההזמנות ויבצעו הזמנה למלון שלי. הם נותנים כרטיס אשראי, מקבלים שובר למלון, ובתאריך של ההזמנה אני מכניס אותם למערכת כאורחים. אני לא מחייב להם את כרטיס האשראי, אבל מעביר לאתר ההזמנות עמלה על ביצוע ההזמנה. בתום ה'שהייה' של האורח, הוא מקבל מייל שמבקש ממנו חוות דעת. לי הסיפור הזה עולה מעט, רק העמלות לאתר ההזמנות. לשלם רק כמה מאות או אלפי שקלים בשביל ביקורות חיוביות - מבחינתי זו הוצאה פשוט כדאית".

     

    צילום : ידיעות אחרונות
    צילום : ידיעות אחרונות

     

     

    פנינו לחברת בוקינג, ושם טענו שהתופעה מוכרת אך נדירה. "אנו לוקחים ברצינות רבה את אותנטיות חוות הדעת של האורחים", ענו לנו. "רק אורחים ששהו בפועל בבית האירוח יכולים לכתוב אצלנו חוות דעת, שלא עוברת עריכה בשום צורה. לדעתנו, חשוב לתת ללקוחות גישה לכל מה שטוב וגם שפחות טוב במקום הלינה, כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת היכן להזמין. במקביל אנחנו מעודדים מלונאים להתייחס לביקורות כמשוב, ממנו ניתן ללמוד מה הם עושים נכון והיכן ניתן לשפר. במקרים נדירים בהם אנו מקבלים דיווח על חוות דעת מזויפת שבוצעה על ידי אחד ממקומות הלינה באתר, אנו מתייחסים לזה במלוא הרצינות, עורכים בחינה של המקרה, ומסירים את כל חוות הדעת שהתגלו כמזויפות".

     

    איך זה עובד?

    מלונאי מתל־אביב: "יש לי מלון קטן ואני רוצה לעשות הרבה באזז באינטרנט. חבר מזמין אצלי חדר פיקטיבי, אני מעביר לאתר עמלה על ההזמנה, ואז החבר שלי מקבל מייל שמבקש ממנו חוות דעת. לי זה עולה מאות או אלפי שקלים - וזו הוצאה כדאית בשביל ביקורת חיובית"

     


    פרסום ראשון: 26.06.18 , 20:11
    yed660100