yed300250
הכי מטוקבקות
    יונדאי איוניק
    ממון • 03.07.2018
    ההיברידיות 15% מהשוק
    במחצית הראשונה של 2018 עלו לכביש כ–164 אלף מכוניות חדשות, מתוכן 24 אלף היברידיות • המכונית הכי נמכרת בישראל: יונדאי איוניק
    מאת אודי עציון

    מתמתנת הירידה במכירות רכב חדש. במחצית הראשונה של שנת 2018 עלו לכבישי ישראל 164 אלף מכוניות חדשות, לעומת 168 אלף בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ־2.5% בלבד. כך עולה מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי "ממון". 2018 נפתחה כזכור עם ירידה של 14% במסירות ינואר, החודש החזק ביותר בשוק הרכב בשנים האחרונות.

     

    המגמה הבולטת ביותר השנה היא המשך התחזקות המכוניות ההיברידיות, עם 24 אלף מכוניות כאלה שעלו לכבישי הארץ בששת החודשים האחרונים, שמגיעות לנתח שוק של 15%, אחד הגבוהים בעולם. ביוני הואצו מסירות ההיברידיות, כאשר יבואני היוקרה מיהרו לשחרר ממכס דגמי פאר היברידיים נטענים. החל מהחודש מחויבים אלה מהם שמחירם גבוה מ־300 אלף שקל במס יוקרה, שייקר את מחירם בחלק מהמקרים בעשרות אלפי שקלים.

     

    לא פלא לכן שיונדאי איוניק ההיברידית ממשיכה להיות המכונית הנמכרת בארץ מתחילת השנה, עם 6,900 מסירות, לאחר שבשבועות האחרונים החלו מסירות משמעותיות של איוניקים לקציני צה"ל בדרגת סא"ל עם זכיית האיוניק, באמצעות אוויס, במכרז לאספקתן. האיוניק מכרה 30% יותר מהמשפחתית הבאה אחריה, סקודה אוקטביה עם 4,700 מסירות, וכמעט כפול מהמשפחתית השלישית הכי נמכרת, טויוטה קורולה (3,800).

     

    מהפך בג'יפונים

     

    צילום: ניר בן זקן
    צילום: ניר בן זקן

     

     

    זאת ועוד: איוניק מצליחה להותיר מאחוריה את רבי־המכר בקטגוריית הג'יפונים, פלח השוק הלוהט ביותר, שם התחולל החודש מהפך קטן, כאשר קיה ספורטאז' (6,100 מסירות) עקף את יונדאי טוסון (5,900) שהוביל את מסירות הקטגוריה השנה עד כה. קיה נירו ההיברידי מדורג שלישי בקטגוריה, עם 4,700 מסירות. מבין ג'יפוני השבעה מושבים מוביל מיצובישי אאוטלנדר עם 3,000 מסירות, לעומת 2,300 לניסאן אקס טרייל ו־1,300 לסקודה קודיאק.

     

    פיקנטו בקטנות

    מהמכוניות הקטנות ממשיכה קיה פיקנטו להוביל, עם 5,200 מסירות, לפני יונדאי i10 עם 4,600. טויוטה יאריס מובילה בסופר־מיני, עם 3,000 מסירות, כשליש מהן לדגם ההיברידי, לעומת 2,500 לסיאט איביזה. מכונית המנהלים סקודה סופרב מסרה 1,500 מכוניות, כ־100 יותר מיונדאי סונטה, שכל הדגמים שמסרה היו היברידיים. מהמותגים ממשיכה יונדאי להוביל גם השנה, עם 25 אלף מסירות בין ינואר ליוני, לעומת 21 אלף לקיה, 17 אלף לטויוטה, 12 אלף לסקודה ויותר מ־9,000 לניסאן. למעשה הצליח קונצרן יונדאי־קיה להעלות השנה במקצת את נתח השוק שלו במכירות הרכב בישראל, שעומד כעת על 28%, כמעט אחת מכל 3 מכוניות חדשות.

     

    בשוק היוקרה מסיימת אאודי כמובילה את ששת החודשים הראשונים, לאחר שבתחילת השנה נעקפה בידי מרצדס. 2,700 ישראלים רכשו השנה אאודי חדשה, לעומת כ־2,600 שרכשו מרצדס פרטית ו־2,100 שרכשו ב־מ־וו. וולוו מסרה 900, לפני לקסוס עם 800, ג'יפ עם 600, קאדילק עם 325 ואלפא רומיאו עם 300. ממותגי־העל מסרה פורשה 130 מכוניות, מזראטי 55, ופרארי ואסטון מרטין 5 כל אחת. אסטון צפויה לזינוק במסירות לקראת סוף השנה עם הגעת הוונטאג' החדשה, במחיר שצפוי להתחיל בפחות ממיליון שקל.

     

    צילום : ידיעות אחרונות
    צילום : ידיעות אחרונות

     

    צילום : ידיעות אחרונות
    צילום : ידיעות אחרונות

     


    פרסום ראשון: 03.07.18 , 19:57
    yed660100