חוק הטכנאים יורחב: פיצוי גם על איחור בהובלה
הכנסת אישרה אתמול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ איתן כבל לחייב את החברות השונות ולפצות צרכנים על איחור בהגעת טכנאי גם במקרים בהם מדובר על התקנה או הסרה של מוצר או שירות, הובלה של מוצרים שנרכשו, בדיקות תקופתיות במתקני גז ביתי או ביקור טכנאי בתקופת אחריות בתשלום.
"הגיע הזמן שהחברות יכבדו את הזמן של הצרכן ולא ישאירו אותו להמתין שעות בבית", אמר כבל. "אמנם כל נושא איחור הטכנאים כבר טופל, אבל ישנן חברות שעשו הבה נתחכמה לו ופירשו את החוק באופן כזה שהוא לא חל על התקנה, הסרה או מתן שירות. עכשיו אנחנו שמים סוף לכל ההתחכמויות האלה ונסגור את הפרצה - כך שיהיה ברור שמרגע שנחתם החוזה אז הצרכן הופך ללקוח עד לרגע ההסרה".
כבל הוסיף כי העוסקים מתלוננים כל הזמן על הרגולציה, בעוד שפה לא מדובר ברגולציה אלה בדרישה בסיסית מהם לנהוג ביושרה מול הלקוחות ולהפסיק להחזיק את הצרכנים במעצר בית בהמתנה למוצר או השירות שהזמינו.
כיום חברות נדרשות לתאם ביקור טכנאי עם הצרכן בטווח זמן של שעתיים, ובמקרים שהטכנאי מאחר זכאי הצרכן לפיצוי של 300־600 שקל. אולם חברות רבות מסרבות לפצות על איחור של טכנאי שנשלח ביצוע התקנה או הסרה של שירות או מוצר.

