כוכבי טלוויזיה? היויטיוברים הם הסלבס החדשים
אז איך ייראה העתיד של הטלוויזיה? המדריך למהפכה
אז איך בחיים לא שמעתי עליהם?
"כי אתה לא ביוטיוב".
האבולוציה הזו מגיעה הקיץ לנקודת רתיחה: בשבוע שעבר השיקה אינסטגרם על מיליארד משתמשיה את אינסטגרם TV, שירות וידיאו שמאפשר לכל משתמש לפתוח ערוץ טלוויזיה. מהלך שמכניס אותה לתחרות ישירה מול יוטיוב, ובוודאי יגדיל את אוקיינוס התוכן לילדים ונוער. חוץ מזה עלו לאחרונה שתי סדרות ריאליטי ישראליות ישירות ליוטיוב ואחת לאינסטגרם, ויוטיוברים הפכו לחביבי המלהקים וזוכים לעוד ועוד זמן מסך בטלוויזיה ה"רגילה". וגם בקולנוע: טיילור מלכוב תשתתף בסרט האנימציה 'מפלצת של מלון שלוש' ותשיר את שיר הנושא של 'עד הקצה - ג'סטה 2', שבו משחק גם כוכב הרשת מישל טרוני.
"אני ביוטיוב שעתיים־שלוש ביום", מסביר לי דניאל, שעולה לכיתה ז' על העולם שלו ושל חבריו. "טלוויזיה אני כמעט ולא רואה, רק כשיש מונדיאל או משהו כזה. בכיתה שלי רואים סדרות לילדים ונוער, אני פחות. כשרואים סדרות אז חלק זה בטלוויזיה וחלק דרך היוטיוב, כי בדרך כלל הם מעלים את זה".
מי כוכבי היוטיוב הכי גדולים בעיניך?
"עכשיו הרוב ביוטיוב רואים גיימינג, יש את בן זיני וטיילור, יש אינסטגרמרים ממש גדולים. סטטיק ובן־אל ירדו ממש לפני כמה חודשים, כמעט אף אחד כבר לא שומע אותם, לא יודע למה. קווין ורז מסדרת היוטיוב 'החיים בחארטא' חזקים. כבר פחות ממה שהיו אבל עדיין חזקים. הכול משתנה נורא מהר".
ומי כוכבי הילדים מהטלוויזיה?
"מהטלוויזיה יש את 'כפולה' שזה נועה קירל, הסדרה שלה מאוד תופסת, השירים שלה פחות. בכל השאר יש סדרות שכולם מתים על השחקן לשבוע או חודש וזה עובר. פעם היה 'החממה' ו'גאליס' ושם היו כוכבים גדולים. היום כבר אין את הכוכבים האלה. היום כוכבים חייבים לחיות ברשת. בוא נגיד שאם יגיעו לבית ספר עוז זהבי ובן זיני, הרוב ילכו להצטלם עם בן זיני.
"ההורים שלי סיפרו שפעם הם חיכו לתוכניות, התאימו את עצמם למה שהטלוויזיה נתנה", מסביר דניאל, "היום התוכניות מחכות לנו, הן מנסות להתאים את עצמן לכל מה שקורה ברשתות, באינסטגרם, מה שאנחנו אוהבים זה מה שישודר בטלוויזיה. נועה קירל נהייתה כוכבת ברשת אז לקחו אותה, לא להפך".
בקיצור, מספיקות חמש דקות של צרחות בקניון בקריית־אונו למי שאיכשהו פיספס - היוטיוברים הם הסלבריטאים החדשים של ילדי ישראל. קחו לדוגמה את הסליים, עיסה שמכינים מערבוב של דבק ואבקת כביסה. הדבר הכי לוהט היום בעולם הילדים, בעיקר אצל בנות. אם תיכנסו לסרטון הסליים האחרון של מיכל מצוב, יוטיוברית שמלמדת חבר איך להכין את העיסה הפופולרית תצטרפו ל־331 אלף איש שכבר צפו בו. לערוץ שלה יש למעלה מ־146 אלף מנויים, והקיץ כבר אפשר לראות אותה גם במפגשי מעריצים.
הכתבה המלאה ביום שישי ב-"7 לילות" ובאפליקציית ידיעות אחרונות

