מכונית בשבוע: מיצובישי אאוטלנדר PHEV דור ראשון (2015־2014)

קבוצה: ג'יפונים ירוקים.

 

דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־122 אלף שקל לדגם מ־2014 ועד 130 אלף שקל לדגם מ־2015 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: הג'יפון ההיברידי הנטען הראשון בארץ – טעינה חיצונית מעניקה טווח יצרן חשמלי של 51 ק"מ, ואחריה נשאר רכב היברידי רגיל, ללא חשש להיתקע בלי חשמל.

 

נתונים טכניים: מנוע 2,000 סמ"ק בנזין, 121 כ"ס, מנועים חשמליים 82 כ"ס, משולב 203 כ"ס. ללא תיבת הילוכים, הנעה קדמית/כפולה.

 

זיהום אוויר: 44 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 1 מ־15.

 

בטיחות: טובה מאוד. 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר. בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית.

 

שמירת ערך: ירידה של פחות מ־10% לשנה.

 

מה לבדוק לפני שקונים: נמכרו עם 5 שנות אחריות למערכת ההיברידית, כולל לסוללה היקרה, כך שעדיין באחריות. רלוונטי רק לבעלי חנייה פרטית, שיצטרכו להשקיע כ־6,000 שקל בעמדת טעינה. דעיכה נמוכה של קיבולת הסוללה.

 

למי הוא מתאים: לחובבי טכנולוגיה וחיסכון בדלק.

 

למה כן: מרווח, תא מטען גדול, 4x4 ויכולת שבילים קלה. 35־40 ק"מ בעלות חשמל של כ־7 ש'. מאובזר מאוד, כולל חלון שמש ומושבי עור. צריכת דלק מצטברת נמוכה מאוד.

 

למה לא: נוחות והתנהגות כביש בינוניות. טווח חשמלי מוגבל. מחייב חנייה פרטית. 13־16 ק"מ לליטר ללא סוללה.

 

למחפשי אלטרנטיבות: פריוס פלאג אין משומשת (זולה יותר אבל קטנה ונוסעת פחות), היברידיות ללא טעינה (זולות יותר וצריכה ממוצעת עדיפה).

 

השורה התחתונה: יום אחד כולם יהיו כאלה.

 

ציון: *****

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים