בא לחדש לנו
שושנה חן בחופשה, אז לקחנו לעזרה את אושיית העיצוב מושיק גלאמין כדי לבחון את החנות היפנית חדשה "דייסו" שנפתחה השבוע באשדוד
השבוע נפתחה בקניון סימול באשדוד החנות הראשונה של הענקית היפנית Daiso, המפעילה 5,000 חנויות ב־30 מדינות בעולם. זאת הסנונית הראשונה בטרנד רשתות הפיצ'פקס היפניות שעומדות לשטוף את ישראל: שני סניפים נוספים של דייסו ייפתחו בקרוב ברעננה ובראשון־לציון, ובאוגוסט תיפתח בעזריאלי בתל־אביב חנות ראשונה של רשת יפנית מסקרנת נוספת – Miniso.
בבוקר הפתיחה שלחנו את מושיק גלאמין, מנחה תוכניות עיצוב לבית ובעל רשת המתנות אינסטבלוק, לבדוק על מה המהומה. המשימה שקיבל הייתה כזאת: קח שתי שקיות, לאחת תכניס מוצרים שאתה אוהב והיית מכניס הביתה, לשנייה מוצרים שהיית מוותר עליהם ולא היית ממליץ. כל המוצרים עולים 10 שקלים, ומושיק שילם עליהם מכיסו (נחזיר לך, תירגע!).
"החנות לא מושפעת מטרנדים ואהבתי את זה", חלק איתנו גלאמין את התובנות שחזר איתן. "יש מקומות שסוחטים טרנדים עד מוות ומציפים בהם את החנויות. למשל, קקטוסים ואננסים. כאן לא ראיתי את זה". בנוסף ציין: "שלא כמו ברשתות הסטוק המוכרות בארץ, שבהן הכל מרגיש זול, חסר ערך, זמני ולא איכותי, כאן הרגשתי חוויית קנייה אסתטית, מלאה ברעיונות, במחשבה ובפתרונות. יש את כל העולמות, ושום דבר לא חונק. אין תחושה שהציפו אותך יותר מדי".
גלאמין ציין שיש בחנות הרבה גאדג'טים יפניים שלא בטוח שיהיו מובנים לקהל הישראלי. "אני בעצמי לא הבנתי הכל כי לא תמיד כתוב על האריזה למה נועד המוצר, וכמה אפשר לשאול. חלק מהמוצרים נראו לי הזויים ומוזרים. הכי לא ברור לי זה השקיות למתנות. מי קונה את זה? בבית ממילא מצטברות טונות של שקיות, אז לקנות עוד?"
לפניכם המוצרים שמושיק בחר, אלה שאהב ואלה שפחות. המוצרים שנבדקו הם מתוצרת יפן.

