בלי דוגמנית: הקמפיין לעידוד קסדה במגזר החרדי
אחרי הקמפיין המוצלח לעידוד חבישת קסדה בקרב רוכבי אופניים חשמליים, בכיכובה של הדוגמנית שלומית מלכה, יוצאת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) בקמפיין גם למגזר החרדי. זאת על רקע העלייה הגדולה השנה במספר ההרוגים בקרב רוכבי הכלים החשמליים: 11 עד כה לעומת 7 בכל 2017.
הכלים החשמליים זוכים לביקוש גם במגזר החרדי, אך עבורו קמפיין שמובילה דוגמנית, אפילו שהיא משתפת את סיפורה האישי כמי שנפצעה קשה בשל אי־חבישת קסדה, אינו רלוונטי.
לכן יצאה הרלב"ד ביוזמה לתחרות פרסום יחד עם אתר "קול חי", "הבצפר החרדי" ו"איחוד הצלה". מכל ההצעות נבחרה המודעה שעיצבה זהבה הסגל מפרסום קודקוד, עם הסלוגן: "את כאב הראש תשאירו לקסדה".
במסגרת התחרות, הזמינו המארגנים את הציבור לעצב מודעה שתפנה גם לחברה החרדית, תגביר את המודעות לחבישת קסדה ותעודד את השימוש בה. במודעה הזוכה נעשה שימוש בתמונה מקורית שצולמה לאחר תאונה של ילד, שהחליק מהאופניים במודיעין־עילית. בתמונה נראית הקסדה המרוסקת, ונותר רק לתאר מה היה קורה לולא חבש קסדה. מנתוני הרלב"ד עולה כי חבישת קסדה מקטינה בכ־50% את הסיכון לפגיעת ראש.
חטיבת חינוך והסברה ברלב"ד פועלת במגוון כלים על מנת להעמיק את החינוך ואת ההסברה במגוון קהלי יעד. בנוסף לתחרות, יופעל בקיץ מיזם הסברה משותף נוסף בחברה החרדית יחד עם "איחוד הצלה", במסגרתו ישתתפו ילדים והוריהם בפעילות בנושא חבישת קסדה. חלק מהמשתתפים יזכו בקסדות שיחולקו באירועי קיץ שיקיים "איחוד הצלה" במספר ערים.
לדברי מנכ"לית הרלב"ד, עו"ד רחלי טבת־ויזל, "לאחר קמפיין הקסדות שהעלה משמעותית את המודעות לחבישת קסדה, ניצב בפנינו אתגר — לבצע אותו מהלך בחברה החרדית, תוך התאמות לאוכלוסייה הספציפית. התמונה הנבחרת אותנטית, ובצידה סיפור אמיתי, שיכול להשפיע עד מאוד על חברה זו ומראה עד כמה קסדה יכולה להציל חיים באופן הכי מוחשי שיש".

