yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: דני שדה
    חדשות • 25.07.2018
    נתפסו על חם
    ביום החם ביותר בשנה היה עמוס במיוחד בנתב"ג, אבל רבבות הנוסעים זכו לפחות ליהנות מהמזגן • בזמן שבחוץ שרר חום של 40 מעלות, בבטן המטוסים — מקום העבודה העיקרי של מעמיסי המזוודות — הטמפרטורות הגיעו ל־50 מעלות • "משתדלים לשתות הרבה מים ולנוח כשצריך", הסביר אריק כהן, שמעמיס במשמרת 8,000 קילו, "העיקר שאף טיסה לא תצא באיחור"
    דני שדה

    גם הוותיקים ביותר בקרב העובדים בנמל התעופה בן גוריון לא זוכרים יום חם כל כך כמו שהיה אתמול. המיזוג בתוך הטרמינל עבד במרץ, אבל ברגע שיצאת החוצה, החום הגיע ל־40 מעלות. בבטן המטוס, זירת העבודה העיקרית של מעמיסי המזוודות (נטלים בשפה מקצועית), היו חותמים על טמפרטורה כזו. "חם, חם מאוד", סיפר חנן אזולאי מלוד, בזמן שהעמיס מזוודות לטיסה של חברת תעופה זרה. "אני עובד פה כבר שלוש שנים ולא זוכר יום כל כך חם. המשמרות שלנו הן של עשר שעות, ויש גם כאלה שעובדים 12 שעות. תיגברו את מספר העובדים, אבל הוסיפו גם הרבה טיסות, כך שהתגבור מורגש פחות ואנחנו עובדים בלי הפסקה".

     

    במהלך משמרת עסוקה כמו זו של אתמול, הצוות מעמיס כ־700 מזוודות. "אני אישית מעמיס 300-250 מזוודות במשמרת", אומר אזולאי. "מה המשקל הכולל? כל מזוודה שוקלת בין 20 ל־30 קילו. כבר הפסקתי לספור".

     

    ליד מטוס בואינג 737 שניצב בסמוך עומד אריק כהן מרמלה, ראש צוות ניטול. עובד בנתב"ג כבר תשע שנים. "כשמודדים בחוץ 40 מעלות, הטמפרטורה בבטן המטוס, שם אנחנו עובדים, מגיעה ל־50 מעלות. מה עושים? משתדלים לשתות כמה שיותר מים, מורחים קרם הגנה בחוץ, חובשים כובע ועושים הכל כדי להחזיק את עצמנו בחום הזה. בימים כאלה יש לנו קו מנחה: חשוב להוציא את המטוסים בזמן, אבל חשוב לא פחות לשמור על הבטיחות של העובדים. אז כשצריך ללכת להתרענן הולכים להתרענן ואז חוזרים לעבודה".

     

    אריק יודע בדיוק כמה משקל מעמיס כל עובד במהלך משמרת. "ממוצע התכולה של בואינג 737 הוא כ־5,000 קילו. במשמרת אחת אנחנו עושים תשעה מטוסים, כלומר, מעמיסים יחד 45 אלף ק"ג. צוות זה שישה אנשים, אז כל עובד מעמיס בין 7,000 ל־8,000 קילו. זו העבודה. אנחנו עושים אותה באהבה, והדבר הכי חשוב זה שאף טיסה לא תצא באיחור".

     

     
    מתי כבר נגיע לדיוטי? העומס בנתב"ג, אתמול | צילום: דני שדה
    מתי כבר נגיע לדיוטי? העומס בנתב"ג, אתמול | צילום: דני שדה

     

     

    בתוך הטרמינל נעים, אבל העומס מורגש בכל מקום — בדלפקי הבידוק הבטחוני, בדלפקים של חברות התעופה, בביקורת הגבולות. בשעה שלוש אחר הצהרים הקומה השלישית של טרמינל 3 מתפקעת מאנשים. תורים ארוכים, קבוצות, משפחות, זוגות ובודדים. כולם עם המזוודות בדרך החוצה, נראה שאף אחד לא נשאר בארץ. התורים זזים לאט, אבל אנשים מנסים לשמור על סבלנות. כל כמה שניות שולחים מבט מהיר לשעון, בודקים כמה זמן עוד נשאר עד שיעברו למתחם הדיוטי פרי.

     

    על פי נתונים של רשות שדות התעופה, אתמול עברו בנתב"ג 86 אלף נוסעים ב־516 טיסות בינלאומיות — נוסעים, יוצאים ובאים, ישראלים ותיירים. נכון, השדה ידע כבר ימים עמוסים יותר, אבל לא בחום כזה.

     

    לונדון לוהטת

    בריטניה חווה את הקיץ החם ביותר זה שנים. אתמול נמדדו בלונדון 30 מעלות, ובהמשך השבוע החום אמור להגיע ל־34 מעלות. לשם השוואה: הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה אי־פעם בבריטניה, ב־2003, הייתה 38.5 מעלות, כך שהקיץ הנוכחי ניצב לא הרחק מאחור. החזאים מעריכים כי גל החום יימשך בשבועיים הבאים. עם זאת, בסוף השבוע צפויים גשמים, שישברו מעט את החמסין. תושבים רבים מתלוננים על החום, שכן בבריטניה מזגנים הם עניין נדיר. ברכבת התחתית בלונדון הוצבו סדרנים בתחנות כדי לסייע למי שסובלים מהחום הקשה. ובשוודיה שוררות טמפרטורות של יותר מ־30 מעלות, עם שריפות ענק במרכז המדינה | כתבו: יניב חלילי ולירן לוטקר, צילום: אי־פי־אי

     

    צילום: EPA
    צילום: EPA

     

    נקודת רתיחה

    שיא החום נרשם אתמול בבקעת הירדן, עם 48 מעלות שנמדדו שם בשעות הצהריים. ראש המועצה האזורית דוד אלחייני סיפר כי לפני חמש שנים נאלצו התושבים להתמודד עם 51 מעלות, "אז כנראה שהשד לא כל כך נורא", אמר. "מסתגרים בבתים עם המזגנים ומבלים בבריכות השחייה ובפעילות סביב המים". שמעון אטדגי ממושב פצאל, אב לשלוש בנות, אמר שהוא לא זוכר חום כזה: "ממש סיוט. אי אפשר להתרגל לחום כזה. הילדים שיחקו במים ובילו בבריכה במושב, ואני יצאתי לעבודה בשמש הקופחת בהתקנת מערכת סולארית. מה לעשות, אין ברירה, יש התחייבויות" | כתב: גואל בנו, צילום: שמעון אטדגי

     

    צילום: שמעון אטדגי
    צילום: שמעון אטדגי

     


    פרסום ראשון: 25.07.18 , 23:17
    yed660100