yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: שאטרסטוק
    ממון • 01.08.2018
    כשסוכן הביטוח רק רוצה למכור
    משווק של הפניקס הקריא בטלפון הצהרת בריאות במהירות שלא מאפשרת להבין מה הוא אומר • כשהלקוחה ביקשה לממש את הביטוח, החברה סירבה בטענה שההצהרה שקרית • עכשיו היא תובעת
    מאת יורם ירקוני

    נציג טלפוני רצה מאוד למכור לבת ולאמה ביטוח חיים על המשכנתה של חברת הפניקס. כל כך רצה, שהוא גבה מהבת בטלפון הצהרת בריאות לגבי האם, כשהוא מציג את סעיפי השאלון במהירות כזו שלא מאפשרת להבין מה הוא אומר, ובטח שלא מותירה לבת סיכוי לתת תשובה לכל סעיף. זאת על פי הקלטת השיחה בין הצדדים, שהושמעה ל"ממון".

     

    בסוף השיחה הבת הסכימה להצעה, והיא ואמה החלו לשלם לחברת הביטוח מדי חודש עבור פוליסת ביטוח החיים. אחרי שנתיים, האם נפטרה מדום לב. כשתבעה הבת מהפניקס לשלם את יתרת המשכנתה, שעמדה ביום הפטירה על 418 אלף שקל, זו סירבה. בחברה טענו שהביטוח בטל, כיוון שהצהרת הבריאות לה ענתה הבת לגבי אמה, סותרת את התיק הרפואי של האם בקופת חולים - ואף האשימו את האם והבת בתרמית.

     

    כעת הבת תובעת את הפניקס ב־442 אלף שקל, באמצעות עוה"ד נדב ליטמן, ממשרד דוד פייל, ופייל עצמו. על פי התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל־אביב, ב־2014 התקשר אל הבת נציג של סוכנות הביטוח AMG, ושיכנע אותה לבטל פוליסה שהייתה למשפחתה בחברת הראל, לטובת פוליסה של הפניקס. לדברי באי כוחה, כל שעשה הסוכן הוא להקריא את הצהרת הבריאות במהירות מגוחכת, לצורך ההקלטה בלבד, כשיטת שיווק אגרסיבי, ומצורת השיחה ברור שלחברת הפניקס ונציגה לא היה רצון אמיתי לדעת דבר וחצי דבר על מצבה הרפואי האמיתי של המועמדת לביטוח.

     

    נטען כי הפניקס בעצמה הכשילה את בירור מצבה הרפואי של האם. לפי כתב התביעה, מהקלטת השיחה עולה, כי הסוכן מציע בתחילה לבת ביטוח בחברת הראל, אך כשמתברר לו כי הבת כבר מבוטחת בהראל, משכנע אותה לעבור להפניקס - העיקר שיוכל לזקוף לזכותו מכירה. בתביעה נטען כי משמעות הביטול של הביטוח בהראל והחלפתו בפוליסה בהפניקס לא הוסברו לבת או לאם, ולא הוצגה השוואה בין הפוליסות.

     

    עו"ד פייל | צילום: רן כליף
    עו"ד פייל | צילום: רן כליף

     

     

    מנגד טענה הפניקס בכתב ההגנה שהגישה לבית המשפט, כי הבת והאם הפרו את חובת הגילוי בהצהרת הבריאות, לגבי בעיות רפואיות מהן סבלה האם. לטענתה, האם או בתה הפרו את חובת תום הלב המוטלת עליהן, בכך שיצרו מצב כוזב, ולא מצאו לנכון לתקנו.

     

    מחברת הפניקס נמסר אתמול בתגובה: "מפאת צנעת הפרט, נגיב בבית המשפט".

     


    פרסום ראשון: 01.08.18 , 20:18
    yed660100