המכוניות צנחו מגובה 50 מטר

גשר מורנדי נבנה בגנואה בשנות ה־60, ומאז שימש כאחד הצירים העמוסים באיטליה, שעליו עוברים אלפי כלי רכב ביום • אתמול, בשעת צהריים, ניתקה מהגשר חתיכה עצומה של בטון ומתכת וצנחה למטה כשהיא לוקחת איתה לתהום עשרות מכוניות ומשאיות • לפחות 26 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו באסון שלדעת רבים במדינה היה רק עניין של זמן

"זה נראה כמו סוף העולם", תיארו אתמול עדים מזועזעים להתמוטטות הגשר בעיר גנואה שבאיטליה, שבה נהרגו לפחות 26 בני אדם, בהם ילד קטן, ורבים נפצעו כשעשרות מכוניות נפלו לתהום שנפערה במרכז הגשר. סגן שר התחבורה והתשתיות של איטליה, אדוארדו ריקסי, הגדיר את האסון "הטרגדיה הגדולה ביותר שבה מעורב גשר חשוב באירופה זה עשרות שנים".

 

הויאדוק של גנואה, המכונה גם גשר מורנדי על שם המהנדס שתיכנן אותו, הוא חלק מהאוטוסטראדה A10 המחברת את מזרח העיר למערבה ומובילה לשדה התעופה של העיר. זהו כביש עמוס במיוחד, המקשר את צפון מערב איטליה לריביירה האיטלקית והצרפתית ומשרת גם את נמל העיר ההומה.

קראו עוד: הכתובת הייתה על הקיר | מנחם גנץ 

 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הגשר שקרס עובר מעל כביש מהיר המחבר בין גנואה לערים שמסביבה. אורכו הכולל כ־1,102 מטרים, והוא נתמך על ידי שלושה עמודי בטון בגובה של 90 מטרים. הוא נבנה בשנות ה־60, עבר שיפוצים ב־2016 והיה בעיצומן של עבודות אחזקה כשחתיכה באורך של כ־80 מטר ניתקה ממנו וצנחה על המחסנים ומסילות הרכבת שמתחתיו. הגשר קרס בסביבות השעה 11:30, כשבאזור ירדו גשמי זעף. מספר עדים סיפרו על "ברקים הפוגעים באחד מבסיסי הגשר", ומיד לאחר מכן החל הגשר לרעוד וגושי בטון וחלקי מתכת גדולים נפלו מגובה של 50 מטרים.

 

בתמונות מן האירוע נראית בבירור משאית ירוקה של רשת המרכולים האיטלקית "בסקו", שעצרה ממש על פי התהום. הנהג הבחין בהתמוטטות והצליח לעצור ברגע האחרון ובכך הציל את חייו ואת חיי עוזרו. דוידה קאפלו, כבאי בן שלושים ששהה במכוניתו בעת האסון סיפר: "ראיתי את הכביש לפני הולך ונעלם. מצאתי את עצמי חסר אונים, כלוא במכונית שהחלה ליפול מהגשר. לדעתי נפלתי כשלושים מטרים ובאופן לא יאמן המכונית נבלמה על ידי משהו. למזלי כמעט ולא נפגעתי".

 

Getty Images
Getty Images

 

המהנדס אנטוניו ברנסיץ' מאוניברסיטת גנואה, שהיה בין אלה שבדקו את הגשר לקראת עבודות לשיפור הבטיחות בו ב־2016, טען כבר אז כי "יהיה יותר זול להרוס את הגשר ולבנות אותו מחדש מאשר לשפץ אותו", וכי המהנדס מורנדי "טעה בחישובי הבלאי של הגשר במים", וכתוצאה מטעות דומה חמישה אנשים נהרגו מהתנגשות מיכלית בגשר שבנה בוונצואלה. שניים מקורבנות האסון אתמול היו עובדים שבאותה שעה עסקו בחיזוק העמודים של הגשר.

 

בינתיים עוסקים כבאים מכל רחבי צפון איטליה בסריקת ההריסות, בין היתר בעזרת כלבים, כדי לנסות ולחלץ פצועים מבין ההריסות. הדיירים בקרבת קטע הגשר שלא התמוטט, פונו מחשש להתמוטטות נוספת, ותנועת הרכבות לעיר הופסקה.

 

מתאו סלביני, שר הפנים של איטליה, אמר אמש כי "זהו זמן למאמצים ולתפילה, אך החל מהערב נחפש את שמותיהם של האשמים במוות הבלתי מתקבל על הדעת. עלינו לחשוב כיצד כל כך הרבה בתי ספר, בתי חולים וכבישים זקוקים לעבודות תחזוקה ואומרים לנו שבלתי אפשרי לתקצב את העבודות כדי להמנע מגרעון במסגרת האיחוד האירופי. במרכז התקציב הבא יש להעמיד את ביטחון התושבים".

 

הרב שלמה בכור, שליח חב"ד במילנו, סיפר ל"ידיעות אחרונות": "האסון הזה היה צפוי וזו רשלנות חמורה מצד הרשויות. הבטון ישן והמים חודרים והרשויות לא מטפלות כי הכסף לא מגיע לאן שצריך, כמו בהרבה מקומות בעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים