שלישי 27 באוקטובר 2020
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: עמי ארליך
    חדשות • 27.08.2018
    עושים ליזמים בית־ספר
    חברות הייטק יעבירו את המשרדים לתיכונים של רשת אמי"ת, ובמקום לשלם שכירות ינחו עובדיהן את התלמידים
    תמר טרבלסי חדד | כתבתנו לענייני חינוך

    זה שיתוף פעולה כל כך הגיוני, שלא ברור איך לא עשו זאת קודם. מצד הכלה: רשת בתי־הספר התיכוניים אמי"ת. מצד החתן: חברות היי־טק ויזמים. הקשר: בתי־הספר יקצו להייטקיסטים משרדים ומתחמי עבודה, ובתמורה הם ינחו תלמידים ויובילו יוזמות חדשניות במוסדות החינוך.

     

    באמי"ת כבר הובילו מהפכה אחת: ביטול הכיתות הקטנות ומעבר ללמידה של מאה תלמידים במרחב גדול. קירות נשברו, כיתות אוחדו, ועכשיו יש בכל מרחב קבוצות למידה שונות, עם ארבעה או חמישה מורים, כיסאות ופופים. זאת בהתאם לתפיסה פדגוגית שפותחה באוניברסיטת הארוורד.

     

    עכשיו מגיעה המהפכה הבאה. הרשת כבר הגיעה להסכמים עם מספר חברות היי־טק, שיעתיקו את משרדיהן כבר בשנת הלימודים הקרובה למתחמי התיכונים ברעננה ובעכו. בעתיד יורחב המהלך לבתי־ספר נוספים.

     

    בימים הקרובים יעבור מטה בית התוכנה RAZOR GRIP מרעננה לתיכון אמי"ת כפר בתיה בעיר. החברה עוסקת בפיתוח פרויקטים טכנולוגיים לחברות גדולות, ביניהן סודהסטרים ואקסלנס נשואה, ועובדת הרבה עם יזמים וסטארטאפים בתחילת דרכם. 

     

    אדם פלד, מנכ"ל בית התוכנה, מסביר שהצעד קורה לאחר שנתיים שבהן התנדבו עובדי החברה בפרויקט מיוחד עם התלמידים. "הלב שלי והחלום שלי נמצאים בחיבור של תעשיית ההיי־טק עם עולם ההשכלה והלימודים", הוא אומר. "העבודה המשותפת יכולה לעזור לנו. עשייה עם אנשים בתחילת הדרך מפתחת את המיומנויות של המפתחים, דווקא בשל ההתמודדות עם תלמידים חסרי ניסיון בתחום. ההזדמנות של חברי הצוות להיות מנטורים ולהוביל אנשים יכולה לשייף את יכולות הניהול שלהם".

     

    בתיכון אמי"ת בעכו בונים בימים אלה "מתחם האבּ" שיאכלס יזמים. "לקחנו מחסן גדול שלא היה בשימוש ואנחנו משפצים אותו ומשקיעים בו מאות אלפי שקלים", מספרת המנהלת אתי צברי. "יהיו בו חדרים מחולקים עם קירות זכוכית, ספות, כורסאות וחדר ישיבות. חממת ההיי־טק הזאת תהווה מוקד משיכה לסטארטאפיסטים, שיהוו מנטורים לתלמידים. בית־הספר יהפוך למקום הכי מעשי ורלוונטי בעולם".

     

    ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת, אומר ש"הרעיון נולד מתוך ההבנה שבמאה ה־21 הלמידה צריכה להתרחש לא רק במרחב הבית־ספרי ולא רק בין תלמידים לאנשי צוות. הלמידה החדשה צריכה להיות מרושתת ומחוברת לקהילה בהיבטים שונים כגון התנדבות, למידה משותפת והתנסויות בעולם האמיתי. פתיחת דלתות בית־הספר לעולם התעשייה והיזמות היא חלק חשוב בתהליך".

     


    פרסום ראשון: 27.08.18 , 23:39