מכונית בשבוע: פיאט בראבו

קבוצה: משפחתית קומפקטיות.

 

דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־16 אלף שקל לידנית בסיסית מ־2009, ועד 27.5 אלף שקל לרובוטית מ־2012 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: הדור הקודם של הפיאט המשפחתית, והאחרון שפותח ויוצר באיטליה. הוחלף על ידי הטיפו הטורקית.

 

פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1,400 סמ"ק ללא טורבו (90 כ"ס) ועם טורבו (120 כ"ס), גיר ידני 5 הילוכים במנוע הבסיסי, 6 בחזק, או רובוטי 5 הילוכים (רק במנוע החזק). הנעה קדמית.

 

בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר ו־ABS כסטנדרט, בקרת יציבות (ESP) כמעט בכל הדגמים.

 

זיהום אוויר: קבוצה 4 מ־15.

 

שמירת ערך: ירידה של כ־15% לשנה לפי לוי יצחק, ובכל מקרה את המכה היא כבר חטפה. ידניות שמורות נמכרות מעל למחירון הנמוך.

 

מה לבדוק לפני שקונים: אמינה יותר ממה שחושבים. הגיר הרובוטי שונה מזה הידוע לשמצה בפנדה ובפונטו ואמין יותר, אך צפו החלפת קלאץ' סביב 100 אלף ק"מ (4,500 ש' כולל משאבת מים). מומלץ לטפל כל שנה ולא שנתיים כפי שממליץ היצרן, אחרת הטורבו בסכנה (6,000־8,000 ש').

 

למי היא מתאימה: בעלי משפחות מוגבלי תקציב, חובבי הגה, עם ראש פתוח.

 

למה כן: מאובזרת לתקופתה, כולל בקרת אקלים עם יציאת מיזוג לנוסעים מאחור. זריזה, מהנה, ואפילו חסכונית יחסית.

 

למה לא: הגיר הרובוטי גס בפעולתו, ודורש התאמת הנהיגה אליו. המושב האחורי צפוף.

 

למחפשי מציאות: גם רנו פלואנס בנזין היא זולה מאוד ואמינה בהרבה ממה שחושבים, אבל לא מתחרה בבראבו בסגנון, בביצועים, בהנאה מנהיגה ובחיסכון בדלק.

 

שורה תחתונה: מבטאת הכי טוב את גודל הפוטנציאל וההחמצה שבפיאט.

 

ציון: 4 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים