yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: שאטרסטוק
    ממון • 24.09.2018
    חונים בוכים
    בדקנו את שירות החניה ValetPort בנתב"ג והופתענו: זה לא יקר כמו שחשבנו • החיסרון? מצאנו את עצמנו מסתובבים לפנות בוקר בחניון בניסיון לאתר את הרכב, תוך לחיצה על עשרות שלטים שונים
    מאת איריס ליפשיץ־קליגר

    טסים לחו"ל? כנראה גם אתם תתלבטו בין הגעה במונית או ברכב, ואם ברכב - תעברו להתלבטות הבאה: איפה לחנות בנתב"ג? לקראת הנסיעות לחופשות בחו"ל בחול המועד סוכות, החלטנו לבדוק, והממצאים מפתיעים: למי שנוסע לחופשה קצרה, אחת האופציות המשתלמות ביותר היא דווקא שירות החניה ValetPort, שבו משאירים את הרכב לאיש שירות שמחנה אותו עבורכם ומאפשר לכם לרדת בפתח הטרמינל כמו וי־איי־פי.

     

    השירות הוזל בכ־30% בעקבות מהלך של רשות שדות התעופה בשיתוף חברת מרחבים־טל מבית לאופר GHI (מ־150 שקל ל־100 שקל). בנוסף, ומה שהפך את השירות למשתלם במיוחד, הוא הפחתת עלות החניה היומית ל־40 שקל (ובמתחם המקורה, בסמוך לשער הכניסה לאולם הנוסעים מס' 21), כשביתר החניונים הסמוכים לטרמינל 3 התעריף הוא 80 שקל ליום. אז השירות עם אבק הכוכבים נשמע טוב וגם משתלם, אבל הבעיה כמו שגילינו על בשרנו, היא בשירות.

     

    יותר זול ממונית

    את השירות מזמינים לפני הטיסה באתר valetport.co.il, או בטלפון 053-3335326 . לאחר שמסרנו את הפרטים הוסבר לנו שהעלות הכוללת עבור השירות ודמי החניה לתקופה שציינו (5 ימים) תהיה 300 שקל. לצורך ההשוואה, עלות חניה של 5 ימים סמוך לטרמינל 3 היא 400 שקל. האופציה היחידה שזולה יותר היא חניה בחניונים הפתוחים סמוך לטרמינל 1 שתעלה רק 200 שקל, אבל מצריכה התניידות בשאטל מהחניון לטרמינל, וכך גם בחזרה. עלות מונית הלוך וחזור משדה התעופה לתל־אביב היא כ־311 שקל (בתעריף לילה, כולל ארבע מזוודות).

     

    התשלום עבור השירות נחלק לשניים: 100 שקל משולמים לנציג החברה שלוקח את הרכב בעת ההגעה לנקודת המפגש, ואת דמי החניה משלמים בחזור בעמדת התשלום האוטומטית.

     

    בפועל? הבלגן חוגג

    השירות הראשוני נפלא. הנציג חיכה לנו בדיוק בשעה שנקבעה, לקח מאיתנו את המפתחות והמשיך להחנות את הרכב - וכל שנותר לנו הוא להיכנס אל הטרמינל. את הבעיות גילינו בחזור. כשהתייצבנו בשעה 03:30 לפנות בוקר כדי לקבל את הרכב, התברר שבניגוד לשירותי חניה בעולם - כאן הבלגן חוגג. הנציג האומלל ניסה לאתר את המפתחות שלנו בין עשרות מפתחות שלא סומנו בשום דרך, והחל בניסוי וטעייה כשהוא שולף מפתח, לוחץ על השלט ומבקש שננסה לזהות אם מדובר ברכב שלנו.

     

    השיטה המתקדמת גרמה לנו להיגרר עם מפתח לרכב אחר ולשלם על חניה שלא שלנו. למרות שבתקנון מצוין שהנציג מחויב אף לפתוח ללקוח את הדלתות על מנת להקל על הלקוח עמוס המזוודות, זה לא קרה. אבל מילא הדלתות, כל מה שרצינו אחרי טיסה מתישה לפנות בוקר זה למצוא את הרכב שלנו ולהגיע הביתה, וכל הסאגה נמשכה לא מעט זמן.

     

    בעיה נוספת בשירות היא נושא הביטוח, שלא מוזכר בעת אישור ההזמנה. בדיקה שלנו מעלה שבפועל מי שאין ברשותו ביטוח לכל נהג, כמו ברכבי חברה וליסינג רבים, מסתכן בהיווצרות בעיה במקרה של פגיעה ברכב על ידי נציג החברה.

     

    בתגובה נמסר כי בעקבות הפנייה שלנו הופקו הלקחים ונהלי השירות ישונו. באשר לסוגיית הביטוח, נמסר שאכן נדרש "ביטוח כל נהג", וכי צי הנהגים של החברה מורכב מבני 24 ומעלה, כך שאין צורך בביטוח נהג צעיר. מהחברה הובהר כי בכל הקשור לביטוח נזק ברכוש, אזי לחברה יש ביטוח סחר שמגן על הלקוח מפני נזק כזה.

     

    כמה תשלמו על 5 ימי חניה בנתב"ג?

    200 שקל - חונים בחניון טרמינל 1 ולוקחים שאטל

    300 שקל - חניה באמצעות ValetPort ליד טרמינל 3

    400 שקל - חונים לבד בחניון טרמינל 3 הסמוך

    540 שקל - מוותרים על חיפוש החניה ולוקחים מונית*

      

    * הלוך חזור, מאבן יהודה, כולל מזוודות

     


    פרסום ראשון: 24.09.18 , 19:32
    yed660100