yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: כפיר זיו
    ממון • 26.09.2018
    מיצובישי משקיעה בסופטוויל הישראלית
    השקעה ראשונה לתאגיד מיצובישי בארץ • עד סוף 2018 ייסע רכב ראשון עם הגלגל המהפכני שפיתחה החברה מתל–אביב, שמשלב בתוכו בולמי זעזועים
    מאת אודי עציון

    יצרנית הגלגל המהפכני סופטוויל הישראלית זוכה להשקעה יפנית יוקרתית: ל"ממון" נודע כי תאגיד מיצובישי היפני השתתף בסבב הגיוס האחרון של החברה, שבוצע לפי שווי של 100 מיליון דולר. מדובר בהשקעה הראשונה של מיצובישי בחברה ישראלית, והנתח שתקבל בחברה מוערך בכ־5%.

     

    סופטוויל, שהוקמה ב־2011 ונחשפה ב"ממון", פיתחה גלגל מהפכני שמשלב בתוכו בולמי זעזועים. השילוב הזה קורץ לתעשיית הרכב בזכות יכולתו לחסוך משקל יקר, לשפר את נוחות הנסיעה ולהפחית את צריכת האנרגיה, עניין משמעותי עם המעבר למכוניות חשמליות. מייסדי סופטוויל אחישי סרדס (סמנכ״ל פיתוח) ודניאל בראל (מנכ״ל) השיקו בתחילה גלגל ייעודי לכיסאות גלגלים, ואלפים כבר נמכרו לנכים בארץ ובעולם. בארה"ב ובגרמניה כבר זוכים נכים למימון ממשלתי לרכישתם, לאור השיפור שהם מייצרים בנוחות הנסיעה וביכולת של עגלת הנכים לעלות ולרדת ממדרכות.

     

    החברה מעסיקה 70 עובדים בארץ ובעולם, עם מרכז פיתוח בתל־אביב, ושני פסי ייצור בישראל ובקנדה. בין בעלי המניות בחברה ענקית הרכב היפנית NSK, חברת ההשקעות היפנית מוסשי, בית ההשקעות אקסלנס, קבוצת רד בינת, גיל אגמון וארי ראב”ד.

     

    "מיצובישי קורפוריישן היא חברת הסחר וההשקעות הגדולה ביפן ומהגדולות בעולם", אומר דניאל בראל. "זו השקעה ראשונה שלהם בסטארט־אפ בכלל, לא רק בישראל, כדי להעצים את היכולות הטכנולוגיות הגבוהות שלהם. הם מעורבים כספקים בכל תעשיית הרכב היפנית, לא רק בחברה־הבת מיצובישי מוטורס שמוכרת בארץ".

     

     
    דניאל בראל | צילום: אייל לובר
    דניאל בראל | צילום: אייל לובר

     

     

    סופטוויל מעוררת כאמור עניין רב בתעשיית הרכב, וכבר מעורבת בפרויקט של איווקו, קרייזלר ופיאט והאיחוד האירופי לפיתוח רכב מסחרי חשמלי שיפחית את זיהום האוויר בערים. לחברה פרויקטים משותפים עם יצרני רכב נוספים, שטרם נחשפו, ועד סוף השנה צפוי לנסוע אב־טיפוס ראשון של רכב עם הגלגלים שלה.

     

    בחברה נערכים לסבב גיוסים נוסף, לפי שווי שצפוי לעמוד על 400־500 מיליון דולר. בסופטוויל מחפשים בעיקר ספקיות לתעשיית הרכב, אך לא השקעות ישירות מיצרני רכב, שעלולות להרחיק ממנה יצרני רכב אחרים. הנתח המרבי בחברה המוצע לספקים עומד על 5%, כדי לאפשר לכמה שיותר גופים להשתתף בגיוס, ולפתוח דלתות לטכנולוגיה הייחודית שפיתחה.

     


    פרסום ראשון: 26.09.18 , 19:32
    yed660100