חובה: לוחית רישוי בכל אופניים חשמליים
כל סכנה לציבור צריכה פרזנטור כדי לתת לה את תשומת הלב, ובעקבותיו יבוא אולי פתרון. אחרי שהדוגמנית והשחקנית שלומית מלכה נפצעה קשה כשרכבה על קורקינט חשמלי ללא קסדה, קודמו מהלכים לחיוב רוכבים בקסדה ולאכיפה, ועלתה המודעות לחשיבותה, בין השאר בזכות קמפיין שבו משתתפת מלכה.
מותו הטראגי של ארי נשר ז"ל כבר מעיר את תשומת לב הציבור והמחוקקים למחדל הגדול סביב הכלים האלה. צריך רק להיזהר שלא לחוקק במהירות מופרזת.
ההצעות שנשמעו עכשיו לאיסור שימוש בכלים החשמליים הן בזבוז אנרגיה. אופניים וקורקינטים חשמליים הם פתרון תחבורתי קריטי לערים המצטופפות, אמצעי זול וזמין משלים לתחבורה ציבורית ולרכב פרטי. ככל שיהיו יותר רכבות קלות ותחתיות, נזדקק יותר לכלים שיסיעו אותנו בקילומטר האחרון בין התחנות ליעד. ההצלחה הגדולה שלהם רק ממחישה את הדרישה כבר כיום, מספר ההרוגים והפצועים ממחיש את המחדל של הממשלה, בעיקר של משרד התחבורה, שמתמודד באיחור עם האתגר החדש.
שר התחבורה ישראל כץ ואנשי משרדו חייבים לחזור בהם מהתנגדותם הנמרצת לחובת רישוי לכלים החשמליים. רק לוחית רישוי על הכלים תאפשר זיהוי הרוכב ונקיטת אמצעים נגדו כשהוא מסכן אחרים ומפר את החוק. רק לוחית רישוי תאפשר חובת ביטוח לכלים האלה, כדי שיהיה מי שיפצה הולכי רגל שדרסו או נהגים שניזוקו מהם. מובן שהוא חייב להיות זול דרמטית מזה המוטל על רוכבי אופנועים וקטנועים.
נכון שאין דרישה באירופה לכלים שהוכרזו כחוקיים בישראל, כאלה המוגבלים רשמית למנועי 250 ואט ולמהירות של 25 קמ"ש. אבל בישראל אין אכיפה אמיתית מצד משרדי התחבורה והכלכלה ורשות המסים, ובחנויות נמכרים חופשי אופניים חזקים, מהירים ומסוכנים בהרבה, שבאירופה כן מחויבים ברישוי ובביטוח כמו קטנועים. באירופה חלקם של הכלים החשמליים זניח: בארץ הם נמכרים יותר מאופניים רגילים.
חייבים להפוך את מותו של ארי נשר מטרגדיה להזדמנות להסדיר סוף־סוף את התחום ולהציל את ההרוגים הבאים ואת הולכי הרגל שעוד יידרסו כאן. אין כאן פוטו־אופ וגזירת סרטים, רק הרבה עבודת חשיבה וחקיקה דחופה.

