קניון TLV: פחות יוקרה, ולכל המשפחה

קניון האופנה של גינדי משנה את הקונספט כדי למשוך יותר קהל • בתכנון: עשרות דוכנים במעברים והרבה יותר דוכני מזון, יותר אטרקציות לילדים וחנויות לכל המשפחה • וגם: מו"מ לפתיחת מסעדה של השף מאיר אדוני

שנה אחרי פתיחתו הרשמית, קניון האופנה היוקרתי TLV  של גינדי בתל־אביב משנה את פניו: פחות אופנה, יותר קולינריה, יותר פעילויות לילדים. הקניון, ששטחו 30 אלף מ"ר, ממותג כקניון יוקרתי בדומה לקניון רמת אביב. ל"ממון" נודע כי השותפים בקניון — גינדי השקעות (25%), משה ויגאל גינדי (25%) ורבוע כחול נדל"ן בשליטת מוטי בן־משה (50%) — מתכוונים להפוך אותו לאטרקטיבי יותר, כדי להציג בפני הבנקים תוצאות טובות יותר.

 

האטרקציה המרכזית צפויה להיות מסעדה בתוך הקניון עם 250 מקומות ישיבה של השף מאיר אדוני. הנושא נמצא כעת במו"מ והתנאי של מוטי בן־משה הוא שהמסעדה תהיה כשרה ולא תפעל בשבת.

 

 

מכוניות חשמליות חינם לילדים

 

אחת הבעיות העיקריות של הקניון היא תחושת הדלילות בו, כתוצאה ממרחביו הגדולים. כדי להתגבר על כך מתכוונים להגדיל את היקפי המסחר בחללים הפתוחים, זאת למרות שבסקר שנערך בקרב המבקרים 95% הביעו שביעות רצון מהיעדר הצפיפות והדוחק. הכוונה המיידית היא להגדיל את כמות הדוכנים בקניון מ־15 לכ־50, כשחלקם הגדול יהיו דוכני קולינריה, גם לאור ההצלחה של שוק האוכל שרונה מרקט הסמוך.

 

תחום נוסף שהוזנח הוא זה הקשור לילדים. לכן, בכוונת השותפים להכניס לקניון פעילות לילדים כדי למשוך הורים עם ילדיהם. זאת בנוסף לחנות קונספט של שילב שתיפתח בקניון. הקניון ממוקם באזור אורבני שמתפתח וגדל עם מספר תושבים גדול הכולל גם משפחות צעירות. ברחבי הקניון מוטמעות מכונות מציאות מדומה, משחקי מחשב ומשחקי ספורט למגוון הגילאים (כדורסל, הוקי אוויר). בנוסף, בימי שישי נוספו כעת רכבי יוקרה חשמליים לגיל הרך בחינם. בימי החופש נוספו הצגות ומתחמי אטרקציות מבית ניקלודיאון. בקרוב יתחילו גם להציע פעילויות מיוחדות לימי הולדת: הלקוחות יבחרו חבילת יום הולדת הכוללת מספר הפתעות ויקבלו חגיגה אישית מותאמת להם.

 

כמו כן ייעשה שינוי בחלוקת השטחים בקניון. שטחים בהיקף של כ־4,000 מ"ר טרם נוצלו ולכן התפוסה היא נכון לעתה 84%. הכוונה היא להקטין את שטחי האופנה ולהגדיל תחומים נוספים, בראשם הקולינריה.

 

שינוי נוסף שמתוכנן הוא בהסדרי החניה. עד עתה המזדמנים לאזור ביום שישי נהנו מחניה חינם בקניון, ובכוונת בעלי TLV להפסיק את ההסדר ולגבות תשלום עבור החניה. גם הסדר החניה באמצע השבוע יצומצם ויינתנו רק שעתיים חינם במקום שלוש שעות. על פי התוכניות, השינוי בהסדרי החניה יכניס לקופת הקניון כ־20 מיליון שקל בשנה.

 

השותפים בקניון תולים תקוותם גם ב־800 הדירות שייתווספו בקרוב למתחם ובתחנת קרליבך של הרכבת הקלה שתתחבר למתחם הקניון תוך 4 שנים. הצפי הוא להגיע לכמיליון מבקרים בחודש. באוגוסט האחרון הגיע מספר המבקרים בקניון ל־670 אלף, לעומת 466 אלף ביוני. לפי הערכות של השוכרים בקניון יש צמיחה עקבית של 20% עד 30% מדי חודש במספר המבקרים ובפדיון החנויות.

 

צילום: תומריקו
צילום: תומריקו

 

התחזית: מיליון מבקרים בחודש

 

המחלוקות של בעלי הקניון עם הבנקים נוגעות בין השאר לאופי ניתוח הנתונים בין התפעול לבין הדוחות החשבונאיים. בעוד הדוחות החשבונאיים של הקניון מציגים נתונים בלתי מחמיאים, הביצועים התזרימיים טובים הרבה יותר. לדוגמה: במחצית הראשונה של 2018 הציגו הדוחות הפסד תפעולי של 58 מיליון שקל והפסד נקי של 65 מיליון שקל, אך הם כללו הפחתה חשבונאית של 82 מיליון שקל בשווי הקניון. בנטרול מחיקה זו הציגה חברת הקניון רווח תפעולי של 24 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018.

 

הבנקים טוענים מנגד כי התחשיב שנעשה אינו כולל את כל העלויות התפעוליות כמו הוצאות שיווק. במחצית הראשונה של 2018 גדלו הכנסות חברת הקניון מדמי שכירות, ניהול והחזקה ל־51 מיליון שקל, בהשוואה ל־57 מיליון שקל ב־2017 כולה.

 

השותפים בקניון מתכוונים להקטין את החוב בסך 1.1 מיליארד שקל לבנקים במסגרת ההסדר החדש, במטרה למחזר את ההלוואה. בקופת החברות השותפות יש יתרת מזומנים של כ־200 מיליון שקל ממכירת הדירות סביב הקניון, והכוונה היא להעביר כ־150 מיליון שקל לטובת החוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים