שבת 15 בדצמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: שאטרסטוק
    ממון • 03.10.2018
    50 מיליון שקל לנהגי פולקסווגן
    כ–26 אלף בעלי פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה יקבלו מהיבואנית פיצוי על כשלים בשרשרת התזמון • מ–800 שקל ועד עשרות אלפים - תלוי בנזק
    מאת אודי עציון

    יש לכם פולקסווגן, אאודי, סקודה או סיאט שנת 2009 עד 2012? אולי תקבלו 800 שקל לביצוע הטיפול הבא באוטו ברשת המוסכים של צ'מפיון מוטורס. זאת לאחר שהיבואנית הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית נגדה. בסך הכל יפוצו כ־26 אלף בעלי רכב; שווי הפיצוי הכולל: כ־50 מיליון שקל.

     

    התביעה הוגשה נגד צ'מפיון מוטורס ונגד פולקסווגן העולמית על רקע כשלים בשרשרת התזמון בחלק ממנועי הטורבו בנזין בשנות ייצור אלו. בין אותם דגמים: סקודה אוקטביה, פאביה וסופרב, סיאט איביזה ולאון, פולקסווגן פולו וגולף, ואאודי A3 ו־A4. בחלק מהמקרים גרמו הכשלים לכשל מוחלט של המנוע, ולצורך בהחלפתו ביותר מ־20 אלף שקל. מדובר במנועי 1,200 סמ"ק בהספק של 105 כ"ס (קוד יצרן EA111ׂׂ), או 1,800 ו־2,000 סמ"ק בהספקים של 160 עד 211 כ"ס (קוד יצרן EA888).

     

    אף שבזמן אמת התלוננו חלק מבעלי הרכבים כי פולקסווגן לא מיהרה לקחת אחריות על התקלות, ואף שגם כעת היא וצ'מפיון מסרבות לקבל על עצמן רשמית אחריות לתקלות, הן הסכימו לפצות בעלי רכב שנפגעו. כן יצוין כי למרות סירובה להודות באחריות, ביצעה פולקסווגן בהמשך שינויים במערכת התזמון באותם מנועים.

     

    רכב שבו לא התגלתה תקלה כזו, יזכה את בעליו הנוכחיים (לפי הרישום במשרד הרישוי) בשובר הטבה לטיפול ברכב, שיישלח אליו. מי שנאלץ להחליף את שרשרת התזמון, או להחליף מנוע שניזוק בעקבות כשל בשרשרת או במותחן שלה יקבל החזר. זה יועבר למי שנשא בתשלום, בלי תלות בזהות בעל הרכב כיום. בנוסף, תוארך האחריות על שרשרת התזמון בשנה, מרגע אישור ההסכם בידי בית משפט. כל רכב רלוונטי יוכל להגיע למוסכי היבואן, ולבקש בדיקה של מערכת השרשרת, כולל המותחנים הרגישים.

     

     

    שרשרת תזמון מתאמת את פעולת הבוכנות והשסתומים במנוע. בניגוד לרצועת תזמון, היא אמורה בדרך כלל לשמש לאורך כל חיי המנוע, ללא החלפה.

     

    יצוין כי זו אינה התביעה הייצוגית היחידה נגד צ'מפיון ופולקסווגן שבעניינה מתנהלים כרגע הליכים משפטיים בארץ: שתי החברות נתבעות גם על רקע פרשת ה"דיזלגייט", שבמסגרתה מכרה פולקסווגן בארץ כ־12 אלף מכוניות (מתוך כ־12 מיליון מכוניות בעולם), שבהן הותקנה תוכנה לשיבוש בדיקות של זיהום אוויר.

     

    הדיון בהסכם: בינואר

    התביעה מתנהלת בפני השופט יחזקאל קינר מבית המשפט מחוזי־מרכז בלוד, ועל ביצוע ההסכם יופקד רו"ח חן ברדיצ'ב. ההסכם הוגש לאישור בית המשפט, וזה ידון בו רק בינואר. אם יהיו התנגדויות להסכם יידחה אישורו, ובכל מקרה יעברו חודשים עד שהנהגים יזכו לקבל את הפיצוי. את התובעים בתיק ייצגו עוה"ד מיכאל בך ורון לדרמן ממשרד בך, לדרמן ושות', ואת צ'מפיון עוה"ד אילן שביט ויניב סטל ממשרד חיים צדוק ושות'.

     

    סקודה אוקטביה
    סקודה אוקטביה

     

     

    מצ'מפיון נמסר בתגובה: "הגענו להסדר פשרה, שממתין לאישור. עוד בטרם הוגשה התביעה הייצוגית ניתן מענה ופתרון על פי הנחיות היצרן לכל לקוח שפנה בתלונה על תופעה בשרשרת הטיימינג ברכבו".


     

    הפיצוי לבעלי רכב מקבוצת פולקסווגן

    למי מגיע פיצוי?

    בעלי פולקסווגן, אאודי, סקודה או סיאט משנות הדגם 2009 עד 2012

     

    מה הם יקבלו?

    החזר כספי למי שנאלץ להחליף את שרשרת התזמון - או את המנוע כולו

     

    ואם לא התגלתה תקלה בשרשרת?

    לבעלי הרכב הנוכחיים יישלח שובר בסך 800 ש' לטיפול במוסך היבואנית

     

    יש אחריות?

    האחריות לשרשרת תוארך בשנה מרגע אישור ההסכם על ידי בית המשפט

     


    פרסום ראשון: 03.10.18 , 19:59