לא מחזיק מים

ביולי שעבר רכש מוטי מגהץ קיטור של טפאל, דגם 8931, הנחשב למוצר טוב, עם אחריות לשנה. במדריך ההפעלה נכתב כי המגהץ מתאים לשימוש במי ברז. "לאחר מספר חודשי שימוש המגהץ החל לפזר אבנית על הבגדים למרות שניקינו אותו בהתאם להוראות", סיפר מוטי. "בהמשך נסתם המגהץ כולו באבנית וליכלך לנו בגדים עדינים שאת חלקם נאלצנו להשליך".

 

הוא פנה לניופאן, יבואנית טפאל, טכנאי אמר לו למסור את המגהץ לניקוי בנקודת שירות, וציין כי המגהץ לא מתאים לשימוש במי ברז. "אולי הוא מתאים לשימוש במי ברז בצרפת, ופשוט תירגמו את ההוראות לעברית, למרות שהמים בישראל 'קשים'", אמר הטכנאי. מוטי העביר את המגהץ לנקודת השירות וכשקיבל אותו לאחר הניקוי, טכנאי אמר לו במפורש: "המגהץ לא מתאים לשימוש במי ברז. זו הבטחה שאינה רלוונטית לישראל, ואני מקבל עשרות מגהצים עם אותה בעיה. תשתמשו רק במים מזוקקים".

 

מוטי קנה מים מזוקקים, אבל המגהץ המשיך להיסתם באבנית. הוא פנה לניופאן, ונציג שירות אמר לו כי המגהץ לא מתאים למי ברז ולא למים מזוקקים, אלא לחצי־חצי. הוא הורה לו להביא את המגהץ לניקוי וציין כי האחריות על סתימה מאבנית היא לשנה בלבד, ולכן יהיה עליו לשלם עבור הניקוי והתיקון. "ואני שואל, למה חברה מכובדת כזו מבטיחה על גבי המוצר ובפרסומים שלה שניתן להשתמש במי ברז, כשהיא יודעת, וגם הטכנאים במוקד ובנקודות השירות מציינים במפורש, שאסור להשתמש במי ברז", אומר מוטי, "ולמה כל טכנאי ממציא כלל אחר של שימוש במים, כולל מישהו שאמר שיש לערבב מים מורתחים, מי ברז ומים מזוקקים. מדוע החברה מתנערת מטיפול על חשבונה במוצר כה יקר כשהיא יודעת שההוראות שלה אינן מתאימות לישראל, וממשיכה למכור מגהצים עם הבטחות שגורמות להרס המגהץ?"

 

מניופאן נמסר בתגובה: "לפי הנחיות היצרן, המגהץ אכן מיועד לשימוש במי ברז. לאור קשיות המים בישראל, הטכנאי המליץ להשתמש ב־50% מי ברז ו־50% מים מזוקקים. בישראל מומלץ לנהוג כך כדי להאט את הצטברות האבנית. סיכמנו עם הלקוח שיעביר את המגהץ לבדיקה במעבדה המרכזית. אם תימצא תקלה עקב אבנית, היא תטופל ללא חיוב. אם תימצא תקלה טכנית שאינה קשורה לאבנית, נבחן את הנושא בחיוב".

 

 

בתגובה למדור שפורסם בשבוע שעבר ("כיסא האי־כבוד") נמסר מחברת KLM: "החברה נמצאת בקשר הדוק עם המשפחה ורואה עצמה מחויבת לפעול בכל אמצעי על מנת לפתור את המקרה המדובר בהקדם האפשרי. KLM מצרה על המקרה ורוצה להדגיש כי שירות הלקוחות נמצא בחשיבות עליונה בפעילותה היומיומית".

 

אנחנו נמשיך לעקוב.

 

רוצים לעצבן את דני? כיתבו לו על תופעה צרכנית חריגה: mishpat@yedioth.co.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים