זה לא כל כך נעים לראות קרון רכבת נעול
למה הרכבת נועלת קרונות בקו ממודיעין ומאלצת את הנוסעים להצטופף? • הרכבת: "זה זמני"
חושבים שהאיחורים והעומסים ברכבת אתמול מעצבנים? תשמעו את הסיפור הבא: לשלל הבעיות שיצרה הפעלת קו הרכבת החדש מירושלים לנתב"ג, כמו ביטול רכבות ישירות מהצפון ומהדרום ורכבות צפופות מבעבר בגלל קרונות שהועברו לקו החדש, יש עוד תופעת לוואי. זה יכול להיות משעשע, אלמלא היה מדובר בפגיעה נוספת ברמת השירות בגלל ההתעקשות להפעיל קו לא גמור.
"מאז שהחלה הפעלת הרכבת מירושלים, התחילו לנעול בפנינו בכל יום 3 מקרונות הרכבת ממודיעין", מספר חנן, תושב העיר, ונוסע קבוע ברכבת. "הרציף שמוביל אל שלושת הקרונות הראשונים ברכבת נחסם פיזית בפנינו. הנוסעים נאלצים להצטופף בשאר הקרונות, ורק כשהרכבת מגיעה לנתב"ג, הפקחים פותחים את הקרונות הנעולים. מה שקורה הוא שהנוסעים שרוצים לעלות לרכבת שלנו לא מקבלים הכוונה – ועולים דווקא לקרונות הגדושים בנוסעים ממודיעין. מי שעובר לקרונות הריקים הם הנוסעים הוותיקים ממודיעין שלמדו את הטריק". לדבריו, גם כשהקו מירושלים הושבת בשבוע שעבר לשעות ארוכות בגלל פיצוץ צינור מים, ופעולת הקו מירושלים הופסקה, נמשכה נעילת הקרונות.
רכבת ישראל: "בתקופת ההרצה של הקו המהיר הוחלט לשמור מקומות גם לטובת נוסעים מירושלים, שבשלב זה מבצעים החלפה בנתב"ג. הנוסעים מירושלים מקבלים הכוונה באמצעות הכריזה והפקחים לגשת לקרונות הריקים".

