5 דברים שלמדנו מדוחות נטפליקס

מספר המנויים של ענקית הסטרימינג האמריקאית גדל ברבעון שהסתיים בספטמבר בקרוב ל־7 מיליון — בערך 2 מיליון יותר ממה שצפתה. לנטפליקס, מדווחת NNC, יש עכשיו יותר מ־137 מיליון משתמשים ברחבי העולם. עד סוף השנה מצפה החברה לתוספת של 9.4 מיליון מנויים.

 

מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס (58), מסר שבעתיד החברה תתמקד במנויים משלמים, שכן כרגע המספר כולל גם את מי שהצטרפו לתקופת ניסיון חינם. ללא האחרונים יש לנטפליקס כ־130 מיליון משתמשים שמשלמים עבור מינוי.

 

הכנסות החברה קפצו ב־34% מהשנה שעברה ל־4 מיליארד דולר, ורווחיה זינקו יותר מפי שלושה ל־403 מיליון דולר. מניות החברה, שרשמו השנה עלייה של 80%, זינקו אחרי סגירת המסחר ביום שלישי ב־14%. אלה חדשות מצוינות לנטפליקס, אחרי שברבעון השני המצב היה הפוך: החברה דיווחה אז שמספר לקוחותיה גדל במיליון איש פחות מהצפוי, ובתגובה צללו מניותיה.

 

ברבעון השלישי השיקה ענקית הסטרימינג מקליפורניה, שנוסדה לפני 21 שנה, 676 שעות של תוכניות מקוריות — פעם ראשונה שהיא חוצה את רף ה־500.

 

לכל ההפקות האלה יש מחיר, כמובן. נטפליקס שורפת טונות של מזומנים. בשנה שעברה צפתה החברה שב־2018 היא תוציא על הפקות 8 מיליארד דולר; אנליסטים מעריכים שהסכום יתקרב ל־13 מיליארד.

 

אבל ההשקעה של החברה משתלמת. בקיץ האחרון, לדוגמה, השיקה נטפליקס 6 קומדיות רומנטיות מקוריות, ולדבריה יותר מ־80 מיליון איש צפו לפחות באחת מהן. אחד מאותם סרטים, "לכל הנערים שאהבתי", היה אחד הנצפים בתולדות החברה.

 

אגב, בשנת 2000 סירבה בלוקבסטר לרכוש את נטפליקס הצעירה ב־50 מיליון דולר. היום מגיע שווי השוק שלה ל־451 מיליארד דולר. ואיפה בלוקבסטר?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים