ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: יחסי ציבור
    ממון • 29.10.2018
    בקרוב אצלנו: אוטובוס ללא נהג
    עיריית אשדוד חתמה עם חברת הנדסה סינגפורית על הסכם לעריכת ניסויים בשאטלים אוטונומיים בעיר • המטרה: הפעלה כבר ב–2020
    אודי עציון

    בקרוב בישראל: לנסוע בתחבורה ציבורית ללא נהג. עיריית אשדוד חתמה עם חברת ההנדסה הסינגפורית ST אנג'נירינג על הסכם לעריכת ניסויים בשאטלים אוטונומיים בעיר, שעשויים להביא להפעלת שירות ציבורי כזה כבר ב־2020.

     

    לפי התוכנית, יתחילו בשנה הבאה ניסויים במערכות החיישנים והאלגוריתמים של מערכת הנהיגה האוטונומית. הניסויים יתבצעו בסוגים שונים של רכבי ניסוי, ובהמשך יעברו להתבצע בשאטלים הייעודיים. משרד התחבורה כבר מאשר ניסויים ברכב אוטונומי, אישור שקיבלו כבר מובילאיי וג'נרל מוטורס, אך טרם אישר הסעת אזרחים בכלים ללא נהג. כשיתקבל האישור אפשר יהיה להתחיל באשדוד בשירות תחבורה ציבורית ללא נהג.

     

    צ'ו מן ליאונג | צילום: יחסי ציבור
    צ'ו מן ליאונג | צילום: יחסי ציבור

     

    "יש לנו כבר צי שאטלים אוטונומי בסינגפור, בפעילות שתתרחב בשנה הבאה", אומר ל"ממון" צ'ו מן ליאונג, סמנכ"ל השיווק של ST אנג'נירינג, שהגיע לישראל לחתימת ההסכם. "אנחנו רוצים לספק את הפתרון הטכנולוגי לתחבורה הציבורית באשדוד. אם הניסויים יתנהלו כמתוכנן, לשביעות רצון הגורמים המפקחים, נוכל להתחיל בשירות אוטונומי בעיר בעוד שנתיים. צברנו הרבה ידע בתחום החיישנים וניתוח המידע שלהם במסגרת הפעילות הביטחונית שלנו, ואנחנו רוצים לייצא אותו כעת לתחום האזרחי. אנחנו רואים באשדוד ובישראל שותף מלא".

     

    על הניסויים תהיה אחראית BWR הישראלית, שביצעה מיפוי דיגיטלי מדויק של העיר, הדרוש להפעלת רכב אוטונומי. "תוכנית השאטלים האוטונומיים היא חלק מהמאמצים שלנו לקדם תחבורה חכמה, ולהפוך את אשדוד למודל לערים אחרות", אומרת ד"ר סמדר איצקוביץ', מנהלת המעבדה לתחבורה חכמה בעיר. "שאטלים כאלה יוכלו להשתלב במערך התחבורה הציבורי בעיר, לסייע בהרחבתו לטובת הגדלת מספר המשתמשים, ועידוד נהגים להשאיר את הרכב בבית".

     

    סמדר איצקוביץ'
    סמדר איצקוביץ'

     

     

    ממשלת סינגפור מתכוונת להתחיל בהפעלה מסחרית של שאטלים אוטונומיים כבר ב־2022, והניסויים שמבצעת ST אנג'נירינג לקראתם כוללים הפעלת מיניבוסים ואוטובוסים באורך של 8.5 ו־12 מטר. ברבעון הראשון של 2019 מתוכננת החברה להתחיל להפעיל שירות ציבורי מוגבל, שיסיע נוסעים מקרב הציבור, אבל בינתיים עם נהג מפקח, שיכול לקחת שליטה במקרה חירום.

     

    תחילה תוגבל מהירות הנסיעה לכ־40 קמ"ש, ובהמשך תועלה ל־60 קמ"ש. החברה מנהלת שיחות עם חברות אוטו־טק ישראליות, לשילוב בניסויים שהיא מפתחת להסבת אוטובוסים חשמליים קיימים לנהיגה אוטונומית. "הדור הראשון של המערכת הוא סינגפורי, אנחנו רוצים שהדור השני יתבסס על טכנולוגיה ישראלית, בעיקר בתחומים כמו תשתיות תקשורת, מכ"ם ומכ"ם לייזר (ליידאר)", הסביר בכיר בחברה.

     

     


    פרסום ראשון: 29.10.18 , 20:15