מכונית בשבוע: מיצובישי לאנסר ‭ (2017־2009) ‬

קבוצה: משפחתיות.

 

דגמים: 4 או 5 דלתות ("ספורטבק"), 5 מקומות.

 

טווח מחירים: מ־23 אלף שקל ל־1,500 סמ"ק בסיסית מ־2009 ועד 82 אלף שקל ל־1,800 סמ"ק מ־2017 (מחירון לוי יצחק).

 

תעודת זהות: חולקת פלטפורמה עם האאוטלנדר, דודג' קאליבר וג'יפ קומפאס ופטריוט, מימי אימפריית דיימלר קרייזלר שהתפרקה.

 

פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1,500 סמ"ק (109 כ"ס, אוט' 4 הילוכים), 1,600 סמ"ק (117 כ"ס, אוט' 4 הילוכים), 1,800 סמ"ק (143־140 כ"ס, אוט' רציף). 2,000 סמ"ק טורבו (295־240 סמ"ק, ידני או רובוטי כפול מצמדים 6 הילוכים). הנעה קדמית או כפולה (רק בטורבו‭.(‬

 

זיהום אוויר: 168 עד 250 גרם ‭ CO2‬ לק"מ, קבוצת זיהום 7 עד 15 מ־15.

 

בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות ‭ (ECS)‬תקניות. ללא מערכות בטיחות אקטיביות.

 

שמירת ערך: הדגמים הרגילים מאבדים כ‭15%־‬ לשנה בממוצע לפי לוי יצחק, אבל פחות מבוקשים מקורולה ומאזדה 3, ומחירי השוק בהתאם. הספורטיביות הנדירות נמכרות הרבה מעל מחירון.

 

מה לבדוק לפני שקונים: אמינה, אך הטיפולים אינם הזולים בסוגם. הגיר האוטומטי שורד טוב יותר מהרציף. רבות נמכרו לליסינג בגרסאות מופשטות, הגרסאות לפרטיים עדיפות. הספורטיביות מתוחכמות ויקרות לאחזקה, בדקו היטב תאונות ושיפורים.

 

למי היא מתאימה: לנהגים משפחתיים שקונים רק יפניות.

 

למה כן: עיצוב נאה, מרווח טוב. שימושית. בטוחה לזמנה וזולה יחסית. הספורטיבית היא משפחתית־על.

 

למה לא: נוחות הנסיעה בינונית, בידוד הרעשים לא מספק בשנים הראשונות. הביצועים בדגמי ה־1,500/1,600 סמ"ק חלשים.

 

למחפשי מציאות: יונדאי i30 סטיישן עדיפה מכל הבחינות, רק לא יפנית.

 

השורה התחתונה: אפילו היצרן שלה שכח ממנה, ולא בצדק.

 

ציון: ***

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים