yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: סיון פרג'
    ממון • 04.11.2018
    החלום האמריקאי של שופרסל
    אתר האאוטלט החדש של שופרסל מציע לנו מוצרים ישר מארה"ב • המחירים טובים אבל ההיצע עוד דל וכדי לקנות תצטרכו להירשם למועדון • האם זה בכל זאת משתלם?
    מאת שושנה חן ונווית זומר

    שופרסל רוצה למכור לנו הכל אונליין. זו לא השערה, זה ממש החזון של ראשי שופרסל: "ניתן את כל השירותים במקום אחד. תיירות, ביטוח, מזון ועוד", אומר סמנכ"ל הסחר של הרשת, אורי קילשטיין. כדי להגשים את החזון, שופרסל הודיעה על השקת שלוש פעילויות אינטרנט: אתר שופרסל travel בשיתוף "גוליבר", אתר American Outlet ואתר משודרג לשופרסל אונליין, שיושק בדצמבר.

     

    אתר הנסיעות צפוי להציע הנחות, החזרים כספיים לשימוש בסניפי שופרסל וביטוח ביטול נסיעות, אבל הבשורה האמיתית היא האתר "אמריקן אאוטלט" - שיאפשר קניית מוצרים בארה"ב ב"מחירים אמריקאיים".

     

    קראו עוד:

    רוצים שירות לקוחות? חפשו במיאמי | שושנה חן

    שופרסל עוקצת: "לנו תמיד יהיה יוניקלו במלאי" | נווית זומר

     

    מעבר להיותה פלטפורמה שרוצה למכור לנו הכל, הפלטפורמה הדיגיטלית של שופרסל היא למעשה אחד מאתרי הגיוס הגדולים בארץ, במקרה זה גיוס למועדון הלקוחות של הרשת. כניסה לאתרי הרשת מחייבת רישום למועדון, מתוך תקווה שבהמשך הגולשים יאמצו גם את כרטיס האשראי שלה. בה בעת, שופרסל מעשירה את הביג־דאטה שהיא צוברת על חברי המועדון שלה - מידע שמאפשר לה "לפנק" אותם בחוויה אישית כמו מבצעים מותאמי היסטוריית קניות וסידור מוצרים לפי העדפות הלקוח.

     

    ב־2017 רווחי שופרסל מהמועדון עמדו על 83 מיליון שקל, הודות ל־1.7 מיליון חברים, לא כולל רווח מפעולות בכרטיס האשראי שלה, כמו עמלת סליקה, ריבית ודמי כרטיס.

     

    |
    |

     

     

    לדברי מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, טיפוח נאמנות הלקוחות משמעותי, וזאת באמצעות "קשירתם" לרשת באמצעות הטבות כמו צבירת נקודות והחזרים לשימוש חוזר ברשת, הנחות למחזיקי כרטיס האשראי ועוד - כל זאת כדי שתמשיכו לרכוש בשופרסל למרות שבדיקות השוואת סלים לא תמיד נוטות לטובתה.

     

    היצע דל, בינתיים

    כמו שהשם מעיד, זה אתר אאוטלטים - אז את האופנה האחרונה לא תמצאו בו, וכך מודה גם מנהל פעילות אמריקן אאוטלט, עידו רז. בקטגוריות הטלפונים הסלולריים למשל בולטים מוצרים "מוחדשים", ואת הדגמים החדשים של אפל וסמסונג לא מצאנו.

     

    דמי המשלוח יעמדו על 13 דולר ללוקר או כתובת לאיסוף, או 15 דולר למשלוח עד הבית (לחבילות במשקל של 3 ק"ג, כל ק"ג נוסף יעלה 2.6 דולר). בדף המוצר מפורט משקלו, ולפני התשלום יופיע חישוב שכולל את כל העלויות, כולל מסים. האתר מתחייב לאספקה תוך 7־14 ימי עסקים, ובמקרה של החזרה או תלונה - הצרכן יופנה אל החברה האמריקאית.

     

    אז מה מציע האתר? מראה ידידותי, תכנים בעברית, אפשרויות סינון נוחות. ניכרת השקעה בטכנולוגיה - ויחד עם זאת עוד קיימים באגים. בנוסף, חלק מהקטגוריות דלות מאוד בהיצע. חיפשנו עליוניות לתינוקות וקיבלנו ארבעה מוצרים של קרטר'ס. רצינו צידניות, קיבלנו רק היצע של "קולמנ'ס" - מותג אמריקאי יקר יחסית. בקטגוריה של תיקים ומזוודות כלל אין מזוודות. רז מבטיח שייכנסו מוצרים נוספים בימים הקרובים.

     

    מכיוון שהמוצרים מגיעים מדילרים וסטוקיסטים ולא מהספקים הרשמיים, בחלק מהמוצרים חסרים צילומים, ובחלק לא ניתן להבחין באיזו כמות מדובר. עוד בעיה היא שהמחיר הכולל של המוצר ניתן רק אחרי שמצרפים אותו לסל - מה שמסרבל השוואת המחירים.

     

    באתר יש המון מותגי אופנה, אבל לרוב לא מדובר בדגמים חדשים. ב"יוניקלו" הדגמים קלאסיים, וההיצע גדול לאין שיעור בהשוואה למה שמציע Terminal X של פוקס. מצאנו גם ארנקים ומשקפי שמש של מייקל קורס ושעונים של סוואטש במחירים אטרקטיביים, אך הדגמים ישנים.

     

    עולם הצעצועים שווה בדיקה. יש לא פחות מ־429 פריטים שונים של "לגו", שעולים עד 350 דולר (לפני משלוח ומסים), בהם דגמים שלא נמכרים בארץ. הדגמים היקרים משתלמים מאוד, הזולים פחות, בגלל דמי המשלוח. אווירון מסדרת לגו סיטי למשל עולה 10 דולר, מחיר נחמד מול המחיר באתר אמיגו הישראלי - 57.9 שקל. כשנוסיף דמי משלוח, מאמריקן אאוטלט זה יעלה 92 שקל, לעומת 82.9 שקל באתר הישראלי.

     

    באזור הקוסמטיקה הכדאיות משתנה. מצאנו למשל סומק של MAC ב־22 דולר (81.8 שקל) לעומת 132 שקל באתר הישראלי. משתלם בתנאי שתצרפו מוצרים נוספים כדי למזער את תוספת דמי המשלוח. לעומת זאת, המייק־אפ "טיינט מירקל" של לנקום, נמכר ב־49 דולר (180.81 שקל לפני משלוח) לעומת 179 שקל בסופר־פארם. מבחינת בישום, לא תמצאו השקות חדשות.

     

    באזור התכשיטים, צמידי פנדורה והצ'ארמים שלהם משתלמים מאוד. הצ'ארמים בארץ מתחילים ב־119 שקל וחוצים את ה־300, ובאתר תוכלו למצוא מגוון גדול בין 19־25 דולר, אם כי יש גם יקרים יותר. גם הצמידים משתלמים, ומצאנו צמיד עור טורקיז ב־26 דולר (151 שקל כולל משלוח), ובאתר הישראלי הוא עולה 259 שקל.

     

    קטגוריית המחשבים דורשת שיפור. הדגמים במדגם שבדקנו ישנים יחסית או מוחדשים, ולא תמיד אפשר להשוות מחיר לישראל, כי קשה מאוד להשיג את הדגמים האלה. לצורך הדוגמה, דגם המחשב 4K Gaming note book של Dell נמכר ב־1,604 דולר, מחייב מע"מ ו־20.2 דולר דמי משלוח. בארץ, אם כבר תצליחו למצוא את הדגם הזה, כנראה זה יהיה במחיר זול יותר.

     


    פרסום ראשון: 04.11.18 , 21:02
    yed660100