yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: שאטרסטוק
    ממון • 12.11.2018
    נטו למשרד הבריאות: שלא ימרחו אתכם
    נטו תייבא חמאה למריחה ותצטרף לקרב על המדף הצפוף • על הדרך, היא התלוננה במשרד הבריאות על המתחרות: "אסור להן לקרוא למוצר 'חמאה'" • שטראוס: "מובהר שיש בממרח תוספת שמן"
    מאת נווית זומר

    מלחמות החמאה למריחה עולות דרגה: ל"ממון" נודע שגם "נטו" של דודי עזרא מצטרפת למרוץ עם ממרח שתייבא מפולין. החמאה למריחה תשווק תחת המותג "עלמה", שמשמש את נטו גם ליבוא גבינה צהובה. במקביל להשקה, נטו מציבה "מוקש" למתחרות שעלול להשאיר את מוצריה לבד על המדף, והגישה תלונה למשרד הבריאות בטענה שאסור למתחרות לקרוא למוצר "ממרח חמאה".

     

    מדף החמאות למריחה הולך ונהיה צפוף: מלבד "עלמה" החדשה, יש את חמאת לורפק למריחה הוותיקה שהושקה מחדש תחת הזכיינית הטרייה שטראוס, ולצידה חמאת Euro Spread שהשיקה ויליפוד תחת המותג הפרטי "יורו". ויליפוד החלה לייבא את החמאה למריחה מאירלנד לאחר שאיבדה את הזיכיון של מחלבת ארלה הדנית, יצרנית לורפק.

     

    קרב גם בין ויליפוד לשטראוס

    ההשקה והתחרות המסתמנת של שלוש החברות רוויית יצרים. כדי לחסום את השקת לורפק של שטראוס, ויליפוד מכרה את יתרת המלאי של לורפק שנשאר במחסניה במחיר נמוך מהרגיל. הדבר הקשה עוד יותר על שטראוס, שגם כך הקמעונאים טוענים שהמחירון שלה גבוה ב־30% מהמחירון הישן. במקביל, ויליפוד השיקה את מותג יורו הפרטי שלה שמוצע במחירי מבצע של כ־11 שקל לאריזת 250 גרם, לעומת כ־14 שקל אצל המתחרים.

     

     
    נכנס לשוק החמאה. עזרא | צילום: נועם מושקוביץ'
    נכנס לשוק החמאה. עזרא | צילום: נועם מושקוביץ'

     

     

    נטו הציבה "מוקש" מסוג אחר לוויליפוד ולשטראוס. באמצעות החברה־הבת נטו מלינדה סחר ועו"ד אריאל מירלמן שמייצג אותה, הגישה החברה תלונה למנהל שירותי המזון הארצי במשרד הבריאות, אלי כהן, בטענה שיש איסור על פי התקן הישראלי לכתוב על האריזה "ממרח חמאה" כאשר המוצר לא עשוי מ־100% רכיבים מהחי: שומן וחלב. התקן אוסר הוספת שמן צמחי למוצר שייקרא בשם שכולל את המילה חמאה.

     

    בממרחים של שטראוס ו־ויליפוד מצוין על האריזה שיש תוספת שומן צמחי קנולה (בממרח יורו) ושמן לפתית (בלורפק). נציין שעל אריזת הממרח של נטו נכתב "ממרח עלמה" בלבד, ומצוינת תוספת שמן הקנולה - 26% מהמותר.

     

    המשמעות? אם יחליטו שירותי הבריאות לאכוף את התקן מיידית - רק אריזות הממרחים של נטו יישארו על המדף.

     

    שוק של 250 מיליון שקל בשנה

    במסגרת פגישה שיזמה נטו עם מכון התקנים, אכן נטען בתשובה ששימוש שכזה אינו עומד בתקן - אך שירותי המזון הם האמונים על אכיפת התקן.

     

    שוק החמאה מוערך בכ־250 מיליון שקל בשנה, כאשר לורפק בשיא, תחת זיכיון ויליפוד, הגיעה לנתח שוק של 22%. משטראוס נמסר בתגובה כי "על האריזות החדשות שלנו מפורט 'ממרח מחמאת לורפק בתוספת שמן לפתית'", וגם ויליפוד הגיבה כי "מצוין שזה ממרח חמאה".

     


    פרסום ראשון: 12.11.18 , 20:26
    yed660100