יוקרה חשמלית

עשרות ישראלים כבר שילמו מקדמה של 10,000 שקל לפורשה החשמלית העתידית, יגואר ואאודי כבר השיקו דגמים משלהן: שוק מכוניות היוקרה החשמליות בארץ מתלהט

טסלה עדיין לא עושה עלייה, אבל בתוך שבוע אחד נדלק הזרם לתמיד בשוק רכבי היוקרה בארץ. יבואנית יגואר הייתה הראשונה להשיק ג'יפון יוקרתי חשמלי בישראל, ה־I-PACE שיעלה כחצי מיליון שקל. למחרת הכריזה יבואנית אאודי על מכירה מוקדמת של ה־e-tron המתחרה, שיעלה כ־100 אלף שקל פחות.

 

מדובר בכלי רכב יקרים יחסית, אבל על מידת הביקוש שמצפה להם בשוק אפשר לראות מהמתרחש ביבואנית פורשה. ל"ממון" נודע כי אצל היבואנית אורכיד ספורטס קאר הצטברו כבר 40 הזמנות מוקדמת לסדאן החשמלית העתידית, טייקאן, שתגיע לארץ רק בסוף השנה. למרות שמדובר במכונית שטרם נחשפה לציבור, עשרות ישראלים שילמו כבר 10,000 שקל דמי קדימה כדי להיות מהראשונים שיזכו לנהוג בה. הכסף יוחזר להם אם יוותרו על הרכישה.

 

למרות שב־מ־וו כבר מוכרת כאן כמה שנים את ה־i3 החשמלית הקומפקטית (280 ק"מ טווח, 250 אלף שקל), מכירותיה זניחות, 5 מתחילת השנה. דגמי הכביש־שטח החדשים, אפילו שהם יקרים הרבה יותר, קולעים הרבה יותר לטעמם של הישראלים, שרבים מהם כבר נחשפו לחשמליות בחו"ל, בעיקר לדגמי טסלה שעדיין לא מיובאת לישראל.

 

והם מזמינים. יבואנית יגואר, חברת המזרח, קיבלה כבר 15 הזמנות ל־I-PACE, שעולה בין 454־508 אלף שקל (טווח: 470 ק"מ). יש לה הקצאה של 50 לשנה הקרובה והיא מנסה להכפילה ל־100. האם הרוכשים מתלהבים מהתרומה לסביבה, או מכך שבהיעדר מיסוי על החשמל, "מכל" דלק מלא שלה עולה 55 שקל, לעומת לפחות 250 שקל שהיה עולה לתדלק רכב בנזין דומה לטווח זהה.

 

 
אאודי e־טרון |  393 אלף שקל
אאודי e־טרון | 393 אלף שקל

 

 

צ'מפיון מוטורס תמכור את מכונית

ה־e-tron ב־393 אלף שקל (טווח: 400 ק"מ), מחיר תחרותי גם ביחס לג'יפוני יוקרה מקבילים בממדים ובאבזור. עם מספיק הקצאות היא תוכל למכור כאן כמה מאות בודדות כאלה בשנה. לרעתה עומדת העובדה שהכלים הראשונים יגיעו ללקוחות רק בסביבות מארס, בעוד יגואר תתחיל למסור כבר בינואר. עד סוף השנה יהיה כאן גם ה־EQC המקביל של מרצדס (טווח: 450 ק"מ), וייתכן שגם האסטון מרטין ראפיד E הנדירה והיקרה (320 ק"מ).

 

המדינה, אגב, מעניקה לחשמליות הטבת מס נדיבה, 10% מס קנייה בלבד. האם היא מגיעה ללקוחות? החשמליות לא פטורות ממע"מ (17%) ועלולות להיות מחויבות גם במכס (7%), כפי שקורה ליגואר: הסוללה שלה מגיעה מקוריאה ומביאה את עלות הרכיבים הזרים ליותר מ־51%, והיא מאבדת את הפטור המוענק לרכבים מאירופה ומארה"ב. היגואר עולה בגרמניה 77 אלף יורו, שהם 440 אלף שקל בתוספת המסים הישראליים. האאודי עולה 80 אלף יורו בגרמניה, 428 אלף שקל בתוספת מסים ישראליים, כך שמחירה בארץ נמוך יחסית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים