גם שטראוס תציע מוצרים טבעוניים
יצרנית המזון תציע מהשבוע תחליף יוגורט פרוביוטי, ובהמשך גם מעדן מבוסס טחינה גולמית בטעם שוקולד ומשקאות חלב צמחי • המטרה: תחרות לתנובה ואלפרו
אחרי 80 שנה שמחלבת שטראוס מייצרת מוצרי חלב, היא נכנסת לראשונה לתחום המוצרים הטבעוניים ותציע תחליף יוגורט, מעדנים ומשקאות חלב צמחי. שטראוס תתחרה במפעל סוי מג'יק של תנובה — יצרנית תחליפי חלב על בסיס סויה טרייה, ואלפרו – מוצרי יבוא משומרים על בסיס סויה.
השבוע תשיק שטראוס את ONLY – מעדן ביו מהצומח ללא חלב. מדובר בתחליף יוגורט שפותח בחממת The Kitchen העוסקת בחדשנות בתחום המזון ובה שותפה שטראוס עם רשות החדשנות.
שטראוס בוחרת להיכנס לתחום דרך המעדנים משום שמדובר בליבת עסקי המחלבה שלה, ובראשם מעדן מילקי. ONLY פותח על ידי היזם רונן לביא, מהנדס מכונות חקלאיות שרגיש ללקטוז, ששטראוס נכנסה עימו כשותפה בחברת יופיקס פרוביוטיקה.
מדובר במהלך אסטרטגי שמטרתו פנייה ל־23% מהציבור המוגדר כטבעוני, רגיש ללקטוז, או אלרגי לחלב – ובעיקר היא מכוונת לאוכלוסייה מודעת לתזונה בריאה, שצורכת מוצרי חלב אבל משלבת לעיתים בתפריט שלה גם תחליפי חלב. ההשקה תהיה מלווה בקמפיין שסיסמתו "מעדן פרוביוטי ללא חלב". דגש שיווקי מיוחד, בעיקר בדיגיטל, ייעשה בפנייה לקהל צעיר שהמודעות שלו לסוג התזונה גבוה יותר.
בניגוד למוצרים הקיימים בשוק, אונלי איננו מיוצר מסויה והחדשנות בו שהוא עשוי מתערובת של שיבולת שועל, עדשים, שומשום, גרעיני חמנייה וקוקוס, ומחמצת פרוביוטית שגורמת להתססה של התערובת בדומה ליוגורט חלבי.
המוצר נקי מחומרי שימור ומייצבים, ומשטראוס נמסר שאין בעולם מוצר זהה. בגביע 125 גרם יש 153 קלוריות (2 כפיות סוכר שטוחות), והמחיר לצרכן יהיה בין 4.5 ל־5.5 שקלים, כמו יוגורט בטעמים. המוצר יושק ב־3 טעמים, והאריזות שונות מהקיים בשוק בצבעוניות ובנראות. הייצור יהיה במפעל משק ויילר בנתיבות.
ל"ממון" נודע כי בקרוב תשיק שטראוס גם מעדן צמחי דמוי "דני", המובסס על פודינג בטעמי וניל ושוקולד. המעדן פותח ויוצר על ידי שטראוס ויהיה מבוסס על טחינה גולמית. בטווח הרחוק תיכנס שטראוס גם לתחליפי משקאות החלב.
אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס, אמר כי לצורך ההשקה הקימה החברה מערך הפצה נפרד לבתי טבע, לצד המערך לסופרים, וכי הכוונה היא להתחרות ביוגורט ובמעדני הסויה הקיימים. לדבריו, למרות ש־70% משוק תחליפי החלב הם משקאות דמויי חלב, שטראוס בחרה להתחיל במעדנים, שהם תחום התמחותה.
שוק תחליפי החלב מסתכם בכ־270 מיליון שקל לשנה, אך לדברי איצקין זהו שוק המפגין צמיחה דו־ספרתית בשנה. כיום תנובה שולטת בשוק עם מג'יק סוי (56%) ולאלפרו 16%.

