שופרסל: ניו–פארם עדיין לא תורמת לרווחים
בזכות ובגלל ניו־פארם: שופרסל חותמת את הרבעון השלישי השנה עם זינוק במכירות וברווח הגולמי, הרבה הודות לתוספת 137 מיליון שקל במכירות ניו־פארם - שנרכשה על ידי שופרסל. עם זאת, הוצאות החברה עלו גם הן כתוצאה מהמיזוג, כך שהשיפור לא בא לידי ביטוי ברווח הנקי, שנותר בדומה לרבעון המקביל אשתקד על 64 מיליון שקל.
בזכות רכישת ניו־פארם, שתושק מחר מחדש תחת מותג BE, צמחו הכנסות הקמעונאות של שופרסל ב־4.8% והסתכמו ב־3.15 מיליארד שקל. המכירות בסניפים עלו ברבעון ב־5.2%, ואת הפער בין ההכנסות למכירות מסבירים בחברה בכך שהוגדלה מתנת ההצטרפות למועדון האשראי של שופרסל.
בניגוד לרווח הנקי, הרווח הגולמי של שופרסל עלה ברבעון ב־12.7% והסתכם ב־877 מיליון שקל, וזאת למרות עיתוי החגים - שלרוב מובילים לשחיקת הרווחיות הגולמית בשל העמקת מבצעי המכירות. את השיפור מסבירה החברה בעיקר משיפור תנאי סחר, עלייה בנתח השוק של המותג הפרטי (ל־26% מהמכירות), התייעלות וכן האיחוד עם ניו־פארם.
הוצאות השיווק של שופרסל זינקו ב־14.9% ברבעון (ושיעורן עומד על 23.1% מהמכירות), וזאת הודות לאותו איחוד עם ניו־פארם, כמו גם המשאבים שנדרשו לגייס מחדש לקוחות לכרטיס האשראי של החברה עם כאל, לאחר הפסקת שיתוף הפעולה עם לאומי קארד. על רקע זה, נותר הרווח התפעולי הקבוצתי על על 114 מיליון שקל, אולם שיעורו ירד ל־3.5% מההכנסות.
במבט על תשעת החודשים הראשונים השנה ולא רק על הרבעון, עולה שמכירות הקבוצה צמחו ב־7.8%, והרווח הנקי עלה ב־9% והסתכם ב־216 מיליון שקל. איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסר שהכנסות הקבוצה כולה (כולל נדל"ן ופיננסים) הגיעו לשיא של 3.3 מיליארד שקל, וזאת "בזכות פעילות קמעונאית ענפה, כולל שילוב פעילות ניו־פארם".

