ראשון 16 בדצמבר 2018
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    |
    ממון • 26.11.2018
    קיה נירו היברידית נטענת: חשמלית ושמה תשומה
    בדקנו: קיה נירו (155 אלף ש') היא הזולה מסוגה בארץ • האם היא באמת עושה 58 ק"מ על חשמל?
    מאת אודי עציון

    58 ק"מ בפחות מ־5.5 שקל? זו ההבטחה של קיה נירו ההברידית הנטענת החדשה שאני הולך לבדוק היום.

     

    נירו היברידית רגילה עולה 139 אלף שקל. ההברידית הנטענת ("פלאג אין") עולה 155 אלף שקל, מגיעה עם מנוע וגיר זהים אבל סוללה מוגדלת, ומאובזרת יותר, בחלון שמש פנורמי, כיסא נהג חשמלי ומשטח הטענה לסמארטפונים. צריכת הדלק אמורה להשתפר לפי היצרן מ־26.3 ק"מ לליטר ל־77 ק"מ לליטר, מה שאמור לספק חיסכון של אלפי שקלים בשנה.

     

    הנירו היא לא ההיברידית הנטענת הראשונה בישראל, אבל היא הזולה מסוגה: מיצובישי אאוטלנדר PHEV המקבילה עולה החל מ־195 אלף שקל, וגם לה יש 5 מקומות ישיבה, כמו לנירו. הטעינה כאן היא מהשקע הביתי, רק שיהיה שקע כוח, כמו של מזגנים. הטעינה קצת ארוכה, 3.5 שעות.

     

    התצורה הזאת אמורה להביא את הטוב מכל העולמות: מצד אחד לנסוע ביום־יום על חשמל, כי רובנו לא נוסעים מדי יום יותר מ־50 ק"מ. מצד שני, אין סוללה חשמלית גדולה ויקרה, ואין חשש להיתקע ללא חשמל בצד הכביש. נגמר החשמל? ממשיכים לנהוג כמו בהיברידית רגילה, עם מנוע בנזין.

     

    מבחוץ רק חישוקי הגלגלים מבדילים בין שני הדגמים, ופתח הטעינה לחשמל. תנוחת הישיבה רק קצת יותר גבוהה ממשפחתית רגילה, תא הנוסעים נעים, איכותי ומאובזר, והמרווח במושב האחורי טוב. רק תא המטען משלם מחיר, והסוללה המוגדלת שמתחתיו מקטינה את נפח ההטענה מ־400 ליטר סבירים ל־324 ליטר של משפחתית קומפקטית.

     

    הנסיעה שקטה, תאוצות טובות, והתחושה הזאת שאתם כבר בעתיד, בין כל כלי הרכב המעשנים מסביב. אין בעיה להיות ראשון ברמזור, הגרסה הנטענת שוקלת 1.6 טון, אבל היא זריזה יותר מהרגילה. אחרי 29 ק"מ של נהיגה עירונית ופרברית, אני עולה לכביש מהיר. אין בעיה לשייט גם ב־120 קמ"ש חשמליים כל עוד לא מאיצים מהר מדי, עכשיו שומעים יותר את רעשי הרוח והכביש, והסוללה מתרוקנת בקצב מזורז. 16 ק"מ נוספים, ומנוע הבנזין נדלק. 45 ק"מ על אפס ליטרים. יום וחצי של מבחן, אחרי 250 ק"מ, מסתיימים ב־41 ק"מ לליטר. כך או כך יש כאן היברידית מתקדמת שעולה כמו ג'יפון רגיל, ועם צריכת דלק שיכולה להגיע לעשירית מהם. להציל את העולם ואת חשבון הבנק.

     

    תעודת זהות:

    מנוע: בנזין, 1,580 סמ"ק + מנוע חשמלי 61 כ"ס. הספק 141 כ"ס ב־5,700 סל"ד, מומנט 27 קג"מ ב־1,000 סל"ד

     

    תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, מצמדים כפולים, 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

     

    סוללה: 8.9 קילווואט־שעה

     

    ביצועים (יצרן): 10.8 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 172 קמ"ש, 77 ק"מ לליטר במשולב

     

    זיהום אוויר: קבוצה 1 מ־15

     

    בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר

     

    אחריות: 3 שנים לרכב, 5 שנים לסוללה

     

    מחיר: 155 אלף שקל

     

    ציון: 5

     


    פרסום ראשון: 26.11.18 , 19:36