הפסד של 74 מיליון שקל - מה עובר על קסטרו?

תוצאות קסטרו לרבעון השלישי של 2018 שהציגו הפסד של 74 מיליון שקל הוגדרו בענף האופנה כלא פחות מ"דרמה", והעלו את השאלה האם המותג המקומי הוותיק, שנחשב אחד מהמובילים בארץ, מצוי במשבר. לפי קסטרו מדובר בירידה לצורך עלייה: הוצאות והשקעות שכעת גורמות להפסד אבל יניבו פירות בעתיד. רון רוטר אמר לממון: "את הפירות נראה במחצית השנייה של 2019". קסטרו לא היחידה שהציגה דוחות הפסדיים וזה קרה גם לגולף אבל ההפסד של קסטרו גדול הרבה יותר. ההפסד הענק מורכב מהפרשה של 60 מיליון שקל בגין עסקת המיזוג עם קבוצת הודיס ובנטרול ההפרשה עדיין הפסידה קסטרו 9 מיליון שקל מהפעילות הקמעונאית. המכירות בחנויות הזהות (אלו שפעלו גם בשנה קודמת) ירדו ב־%4.2, וכתוצאה מכך הצטבר במחסני הרשת מלאי שהיה צורך להפחית את שוויו בספרים והביא לירידה ברווח הגולמי. בקסטרו, כאמור, לא מתכחשים לירידה במכירות אך טוענים שההפסד ברובו מורכב מהוצאות שנגרמות עקב צעדים שהם נוקטים כדי להחזיר את קסטרו לפסים, החל מהשקעות בהקמת שמונה אתרי אונליין לכל אחד ממותגי הקבוצה, השקעה בהקמת אתר קרולינה למקה בארה"ב, ההשקעה בהקמת רשת חנויות האיפור קיקו ועלויות סגירת חנויות קסטרו שאינן רווחיות או קטנות. / נווית זומר

 

היום: הממונה על ההגבלים תעיד בוועדת הטייקונים

הוועדה הפרלמנטרית לחקירת הלוואות הענק שניתנו בשנים האחרונות לטייקונים מתקרבת לסיום שמיעת העדויות. הבוקר תעיד בפני הוועדה הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין. הממונה תנסה להסביר את אופן התנהלות רשות ההגבלים העסקיים בהסדרי האשראי ללווים עסקיים גדולים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים