שתף קטע נבחר
 

בקרוב: תיאוריה לאופניים חשמליים

הסוף לרכיבה החופשית של בני הנוער? • מה־1 בינואר 2019 רוכב אופניים חשמליים שאינו מחזיק ברישיון נהיגה ברכב או באופנוע, יהיה חייב לעבור מבחן תיאוריה מיוחד כתנאי לרכיבה • הקנס על רכיבה ללא רישיון צפוי לעמוד על 750 שקל

דרגת רישיון נהיגה חדשה בישראל: A3, לרכיבה באופניים ובקורקינטים חשמליים. הרישיון יהיה תנאי לרכיבה בשני הכלים, לכל מי שאינו מחזיק כבר ברישיון נהיגה במכונית, או באופנוע וקטנוע. הקנס על רכיבה ללא רישיון עדיין לא אושר, אך צפוי לעמוד על 750 שקל.

 

בניגוד לכלים האחרים, בחשמליים לא יהיה מבחן נהיגה מעשי, רק מבחן תיאוריה. המבחן הייעודי יכלול 30 שאלות מקצועיות הקשורות לרכיבה נכונה על אופניים חשמליים, שימוש בדרך וחוקי התעבורה. מי שיעבור בהצלחה את הבחינה יקבל היתר נהיגה מיוחד לרכיבה על אופניים חשמליים.

 

תלמידי התיאוריה יידרשו להנפיק בתחנת הצילום כרטיס תלמיד (טופס ירוק) לצורך ביצוע מבחן התיאוריה עבור מבחן האופניים החשמליים. לאחר צילום הנבחן ומילוי הטופס, ניתן לגשת לבחינה בכל אחד מ־45 מרכזי בחינות התיאוריה, הפזורים בכל רחבי הארץ, מקריית־שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. מחיר המבחן יהיה זהה לזה של מבחני התיאוריה לשאר דרגות רישיונות הנהיגה ויעמוד על 63 שקלים.

 

מאחר שבכל מקרה הרכיבה בכלים החשמליים מותרת רק מגיל 16, רוב הרוכבים הצעירים יעדיפו ממילא לגשת למבחן התיאוריה הרגיל, שבו ניתן להיבחן מגיל 15 וחצי. זה יהיה גם גיל המינימום לגשת לבחינה החדשה. "מבחן התיאוריה לרוכבי אופניים נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה", אמר השר כץ.

 

מתחילת השנה נהרגו כבר 17 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, לעומת 7 בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 142%, זאת בזמן שמספר ההרוגים הכללי בתאונות דרכים ירד ב־17%.

 

פורסם לראשונה 02.12.18, 23:47

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים