מכונית בשבוע: סקודה יטי (2010 ־ 2017 )
קבוצה: ג'יפונים.
תעודת זהות: מרכבי הפנאי הקטנים הראשונים בשוק, עם חמישה מקומות, שמתבסס על רכיבי שלדת האוקטביה/גולף.
טווח מחירים: מ־31 אלף שקל ל־1,200 ידני מ־2010 ועד 114 אלף שקל ל־1,400 חזק ומאובזר מ־2017 (מחירון לוי יצחק)
פרטים טכניים: מנועי טורבו בנזין 1,200 סמ"ק (105־110 כ"ס), 1,400 סמ"ק (125־140 כ"ס) ו־1,800 סמ"ק (153 כ"ס), וטורבו דיזל 2,000 סמ"ק (140 כ"ס). גיר רובוטי כפול מצמדים, או ידני. הנעה קדמית בבנזין, כפולה בדיזל ובשני הבנזין החזקים.
זיהום אוויר: קבוצות זיהום 3 עד 12 מ־15. ממש האביב של פראג.
בטיחות: טובה לזמנה. 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר.
שמירת ערך: לוי יצחק מפחית כ־10% לשנה, השוק מפחית עד שיעור דומה.
מה לבדוק לפני שקונים: גיר ה־DSG סובל מכשלים לעיתים, בעיקר במצמדים. גם סלילי ההצתה ומשאבות המים לא מאריכים חיים.
למי מתאים: לא למי שלא ייקחו סקודה, כי פעם הייתה להם פליסיה מתפרקת.
למה כן: נראה כמו ג'יפון, בלי העיצוב המצועצע של הניסאן ג'וק העתיק כמוהו. מרווח למשפחה. ביצועים טובים, התנהגות כביש מוצלחת, חסכוני. מבחר גרסאות, כולל דגם ידני אטרקטיבי. יכולת שטח טובה יחסית לג'יפון מודרני בדגמי ההנעה הכפולה.
למה לא: לא כולם אוהבים את העיצוב הקשוח, לא הכי נוח בעיר, תא מטען קרוב יותר לזה של משפחתיות קומפקטיות. הדיזל היקר לא הרבה יותר חסכוני מהבנזין.
למחפשי מציאות: יטי ידני מביא את כל יתרונות הדגם בלי חשש מה־DSG, ומחיריו נמוכים כי כולם רוצים אוטומטי.
השורה התחתונה: כניסה לעולם הג'יפונים האופנתי בפחות מ־30 אלף שקל. מומלץ.
ציון: ****

