חיה במסיבת אינסטגרם
בר מרום הייתה מלכת החן של ישראל ודוגמנית מצליחה. אבל אז החליטה לנטוש את אור הזרקורים, לעבור לצד השני של המסלול האדום ולפתוח בוטיק בכיכר דיזנגוף. היום היא מלבישה את יעל בר זוהר, חן אמסלם, נועה קירל, דנה זרמון וסנדרה רינגלר ולא מצטערת לרגע על הבחירה שעשתה. "גדלתי לתוך עולם האופנה, סבתא שלי הייתה תופרת וסבא שלי היה חייט. כשהתחתנתי, בעלי שמבוגר ממני ב־18 שנה, אמר: 'בואי נגשים לך את החלום'"
בשנת 2011 נבחרה בר מרום למלכת החן של ישראל במסגרת תחרות מלכות היופי, אבל החליטה לוותר על קריירה מבטיחה בצד הזוהר של המסלול ועברה לצד השני שלו כדי לממש חלום ולפתוח חנות בגדים. היום היא הבעלים של "ברנדה", אתר עלייה לרגל לסלבריטאיות כמו חן אמסלם, נועה קירל ויעל בר זוהר.
"נועה קירל מחוברת מאוד לחנות וללקוחות ותמיד כשהיא נכנסת לכאן, זה בריקוד שרק היא יודעת לרקוד אותו. היא מביאה איתה אנרגיה משוגעת", מעידה מרום. "כשנועה מגיעה לבחור בגדים ולבנות אאוטפיטים לאירועים שהיא מוזמנת אליהם, זה בדרך כלל עם אמא שלה, שפותחת לו"ז מהצפופים בעולם, ואנחנו צריכות לעבוד בצורה מדויקת, כדי להספיק ולא לחרוג מהזמנים. עם נועה יש גם את העבודה מול איתי בצלאלי, הסטייליסט המוכשר שלה ושל נטע ברזילי".
ואיך הקשר עם חן אמסלם?
"נפגשנו לראשונה בחנות לפני שלוש שנים והחיבור היה מיידי. היא מדברת עם הלקוחות שנמצאות בחנות, מייעצת להן ותמיד נגישה וכיפית. גם את דנה זרמון הכרתי לראשונה בחנות, היא אלופה בסטייל ויודעת איך ללבוש את מה שמתאים לגוף שלה, איך לצלם את זה בצורה מושלמת, והכי חשוב, יודעת להרגיש טוב בתוך הבגד. לאחר המפגש הראשון התחלנו במעקב אינסטגרמי ובהמשך היא הזמינה אותי להתארח בבית הספר לאינסטגרם שלה, ותוך כדי ההרצאה ראיתי אישה ששולטת בתחום האופנה והאינטרנט, ואז התאהבתי בה עוד קצת. בהמשך, התייעצתי איתה על מאמן כושר ועכשיו אנחנו מתאמנות יחד אצל תומר טנצר שאצלו גם הכרתי את עמית פרקש שגם איתה היה חיבור מגניב ובהמשך היא הגיע לחנות".
תני עוד קצת סיפורים מאחורי הקלעים.
"את בר זומר הכרתי דרך האינסטגרם, זה היה תקופה קצרה אחרי הישרדות ובגלל זה אני קוראת לה 'ג'יג'י חדיד הישראלית'. אני מתה עליה, היא פשוט מהממת וכל מה שהיא לובשת נראה עליה טוב", מספרת מרום. "עם יערה בנבנישתי הסיפור קצר אחר, התאהבתי בה עוד בימים הרחוקים של הדוגמנות. כלומר, ההיכרות שלנו היא ארוכה והיא מסמסת לי לפני שהיא מתכננת להגיע לחנות ואנחנו בונות לוקים יחד. בדיוק היום היא ביקרה בחנות ולקחה פריטים לנסיעה שלה למיאמי. אני מתה על זה שהיא נכנסת לחנות עם הקורקינט שלה והקסדה בצבע ירוק".
רשימת הלקוחות של מרום, 28, ארוכה וכוללת גם את עמית פרקש, מירב פלדמן, עדן פינס, מאיה ורטהיימר, ליהי קורנובסקי, קים אור אזולאי ויעל שלביה. "אם אספר על ההיכרות שלי עם כל אחת מהן הריאיון שלנו לא ייגמר", היא צוחקת.
אז זה החלום? להלביש מפורסמות?
"כן. הגשמתי את החלומות שלי. התחתנתי בגיל 24 עם אהוב ליבי, אמיר, שמבוגר ממני ב־18 שנה, ובעידוד שלו העסק המשותף שלנו התחיל. הוא אמר לי, 'בואי נגשים לך את החלום'", מספרת מרום שכבר מגיל צעיר זיהתה את אהבתה לתחום. "גדלתי לתוך עולם האופנה. סבתא שלי הייתה תופרת וסבא שלי היה חייט, ותמיד אהבתי להסתכל עליהם עובדים. בגיל 21, במקביל לשירות הצבאי, התחלתי ללמוד מינהל עסקים וכלכלה באוניברסיטה הפתוחה, ואחרי הצבא למדתי צילום בבצלאל בירושלים. כשסיימתי את הלימודים היה לי ברור שלא חשוב במה אעסוק, אופנה תהיה חלק ממני".
ההחלטה הזו היא שהולידה בשנת 2014 את המותג "ברנדה", שבני הזוג הקימו ביחד. "הכל בעצם התחיל מבלוג שפתחתי, שהעליתי אליו תמונות שלי, ופתאום התחילו לשאול אותי איך אפשר להשיג את הבגדים. אז החלטתי לייבא את הפריטים ולהתחיל למכור אותם לקהל העוקבות שלי. בהחלטה של שניות קנינו אמיר ואני כרטיסי טיסה לאיטליה, בלי לדעת בכלל מה אנחנו מחפשים. עברנו בין יצרני אופנה וספקים שונים, למדנו את השוק וחזרנו עם קופסת קרטון אחת ובה 30 פריטים בלבד. בסופו של אותו שבוע לא נשאר לנו אפילו פריט אחד למכירה, אז חזרנו לאיטליה, הבאנו יותר פריטים, והתחלנו לעשות מכירות ביתיות, וזה תפס. נשים עפו עלינו".
ואיך שיווקתם את עצמכם?
"התחלנו מאפס, בלי גב כלכלי ובלי כיוון ברור. באותה התקופה האינסטגרם היה רק בתחילת דרכו, אבל היה נראה שהוא עומד להצליח בארץ ולכן פתחתי עמוד אינסטגרם וקישרתי אותו לבלוג שלי, והגדלתי את מספר העוקבים. אחרי שמכירות הפופ־אפ התמלאו, פתחנו חנות מרתף קטנה בדיזנגוף בתל־אביב וכאשר גם זה לא הספיק לצרכים שלנו, עברנו לחנות גדולה בכיכר דיזנגוף, במקביל לפתיחת חנות אינטרנטית.
חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק הוא אמיר, בן הזוג של ברנדה, שאותו הכירה כאשר עבדה כברמנית בתל־אביב. "זה היה ב"וועד הבית" ואמיר היה מבעלי המקום. הוא אמר שאני מזכירה לו את ברנדה מבוורלי־הילס 90210 כי אני לובשת טייטס עם חולצות בטן ומגפונים. עם הזמן זה הפך להיות הכינוי שלי, וכאשר פתחנו את העסק היה ברור שיקראו לו ברנדה".
ועכשיו כל היפות אצלך.
"כשהן מגיעות לחנות, חשוב לי להיות נוכחת כדי לעזור להן לבחור את הפריטים שיישבו עליהן בצורה מושלמת. אבל אנחנו לא עובדים למשל עם הסטייליסטיות שמלבישות את המנחות בתוכניות הטלוויזיה".
למה?
"כי זה פחות מתאים לעסק שלנו. היו מקרים חריגים שעשינו את זה. פעם אחת הלבשנו מנחה מסוימת לגמר של תוכנית ריאליטי, ואנחנו מלבישים את יעל בר זוהר בתוכנית הבוקר שלה — היא הגיעה לחנות ואהבה את הפריטים וביקשה מאיתנו לשתף פעולה, אבל אלה באמת מקרים חריגים, אנחנו לא מכוונים לשם".
בזכות בר זוהר גם הסטייליסטית סנדרה רינגלר נחשפה לבוטיק: "פגשתי את סנדרה בבית קפה מול החנות, והיא מיד אמרה לי שהיא מאוד אוהבת איך שאני מלבישה את יעל בר זוהר, והבטיחה לסיים את הקפה ולקפוץ לחנות עם החברות, וכך היה. זכיתי להכיר בנאדם מגניב ואנרגטי, שכולם אוהבים. היא לקחה אוברול אדום שעיצבתי, וביום שלאחר מכן הטלפון לא הפסיק לצלצל".
מתנות בחינם?
"ממש לא, הן כולן לקוחות וכולן קונות, אלא אם כן הן לוקחות בגד בהשאלה לאירוע או לצילומים".
ולא היית רוצה להיות מפורסמת בעצמך? להמשיך לדגמן?
"זה לא היה חלום הילדות שלי. דיגמנתי רק בגלל התחרות, והצטלמתי לקוקה־קולה, לדלתא, לפוקס ולעוד כמה מותגים, אבל זהו, אני כבר לא שם, בחרתי בתחום האופנה. אבל אני כן דוגמנית הבית של המותג שלי, זה מפני שאני כל־כולי בתוך העסק, והעובדה שאני גם הדוגמנית, זה חלק מהשיווק האישי שלי. בעזרת התמונות שלי אני מציגה את הבגדים כמו שאני מרגישה".
ואם תגיע הצעת דוגמנות ממש שווה?
"כרגע אני מדגמנת רק לעצמי, אבל אני לא פוסלת שום דבר עתידי".
בשלב הזה מצטרף לריאיון בעלה של מרום, שלוקח חלק מרכזי בעסק ובקידום המותג. "הפנים של בר מקדמות את העסק שלנו, אבל אנחנו לגמרי יחד מהטיסה לאיטליה ועד היום. בר מובילה את הפרונט מבחינת בחירת הקולקציה והנראות, ואנחנו צוות שדן בנושאים כלכליים ועסקיים".
דנתם גם בשאלה מדוע לפתוח את החנות בלוקיישן עם השכירות הכי גבוהה בארץ?
"ידענו שהמכירות ינצחו את השכירות. בנינו על כמות הנשים שעוברות כאן בכיכר דיזנגוף וצדקנו".
ובמהלך שיפוץ הכיכר?
"חששנו שזה יוריד את מספר הלקוחות, אבל להפתעתנו טעינו, מספר הלקוחות אפילו גדל", אומר אמיר, ומרום מוסיפה: "הלקוחות שלנו דילגו מעל הגדרות, היה מרגש לראות את זה".
הלקוחות ממשיכות להגיע למרות שיש לכם אתר מטורף.
"נכון, במחירים שבהם הפריטים שלנו מוצעים, רוב הלקוחות מעדיפות להגיע למדידות לפני הרכישה, גם אם היא אינטרנטית".
כי אתם מוכרים יקר מדי?
"אנחנו? יקר? אם תשווי את המחירים שלנו לרשתות בקניונים, אז ברור שהתמחור שלנו יקר יותר, אבל זו לא ההשוואה הנכונה. אנחנו מייבאים ומייצרים פריטים ייחודיים ויש כמות מצומצמת מכל דגם. אבל יש לנו גם פריטים ב־300 שקל. מה שמעלה את הרף אצלנו אלה הן שמלות הערב והחליפות".
את סוד ההצלחה של העסק הם תולים בהתחדשות של הפריטים על בסיס שבועי. "אנחנו מנסים לשמור על חדשנות ומקוריות. אם תבואי ביום ראשון ותחזרי בחמישי, סביר להניח שהרבה מהפריטים שפגשת בתחילת השבוע כבר לא יהיו על המדפים".
ומה בעתיד?
"עכשיו העתיד. הגשמתי את החלומות שלי. בפופ־אפ האחרון שעשינו היה תור ארוך ממש ליד הדלת, הרבה לפני שעת הפתיחה. היו לי דמעות בעיניים", אומרת מרום ועיניה גם עכשיו נוצצות. "לא האמנתי שכל כך הרבה נשים הגיעו במיוחד בשביל לקנות את הבגדים שלי. ובכל זאת, אם את מתעקשת, אז החלום הוא להתרחב בנקודות מכירה בארץ, להגדיל את התמהיל שלנו מבחינת מוצרים ואולי להתרחב לחו"ל".

