שלישי 20 באוגוסט 2019
בפייסבוקבטוויטרבאינסטגרם
נגישות
ידיעות אחרונות
הכי מטוקבקות
    צילום: אודי עציון
    ממון • 17.12.2018
    אל תסתכלו בקנקן
    הפורסטר החדש נראה בדיוק כמו הישן, למרות שהוא חדש לגמרי • הוא קיבל מנוע מחוזק ומערכות בטיחות אקטיבית • אבל האם יכולת השטח הטובה נשמרה?
    מאת אודי עציון

    רוב יצרני הרכב מומחים בלתקוע לדגם קיים גריל חדש ואז להכריז בגאווה על דגם חדש. ומצד שני, יש את סובארו, שמשיקה דגם חדש לגמרי ומעצבת אותו בדיוק כמו הקודם. הבדלים בעיצוב הדורות השונים של פולקסווגן גולף הם דרמטיים לעומת השינויים החיצוניים בפורסטר דור חמישי.

     

    וזה למרות שהוא עבר להתבסס על שלדת ה־XV וגדל קצת: עוד 1.5 ס"מ באורך (4.62 מ' בסך הכל), עוד 1.81.5 מ' ברוחב (+2 ס"מ) ועוד 3 ס"מ בבסיס הגלגלים (2.67 מ'). רק הגובה ירד בחצי ס"מ, ל־1.73 מ', אבל הפורסטר עדיין נראה גדול ובולט יחסית לשלל הג'יפונים בכביש.

     

    תא הנוסעים הגיע גם הוא מה־XV, עם שדרוגי חומרים ומרווח פנימי, בעיקר במושב האחורי הנדיב ובתא המטען (נפח: 520 ליטר), נקודת תורפה מסורתית של ה־XV. בנוסף למסך מולטימדיה יש מסך 6.3 אינץ' נוסף המציג את נתוני הדרך, ובעיקר משקף לנהג את פעולת מערכות הבטיחות האקטיביות, סוף־סוף גם בפורסטר, ועוד כסטנדרט. הנדסת האנוש יעילה, כרגיל אצל היצרן היפני הקטן, והאבזור טוב: חסר לי רק קיפול חשמלי למראות הצד.

     

    רמת האבזור הבסיסית, X (ב-180 אלף שקל), כוללת מסך מולטימדיה 6.5 אינץ', מושב נהג חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת וחישוקי 17 אינץ' קלים. רמת ה"ספורט" שבה נהגנו מוסיפה מסך מולטימדיה 8 אינץ', דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנורמי, פתחי מיזוג ושקעי USB ליושבים מאחור וגם כתמי צבע בגריל, בגגון, בפסי הגחון ובתא הנוסעים. מערכות הבטיחות האקטיביות כוללות בלימת חירום אוטונומית, כולל בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית תיקון סטייה מנתיב ומצלמת רוורס. גרסת הספורט מוסיפה התרעה על רכב בשטח מת ועל תנועה חוצה מאחור.

     

    המנוע הוא הפעם 2,500 סמ"ק 182 כ"ס, במקום 2,000 סמ"ק 150 כ"ס, והגיר האוטומטי הוא רציף, כרגיל בסובארו. המנוע הוא נטול טורבו, אחד האחרונים בשוק, ולא תהיה בקרוב גרסת טורבו ספורטיבית, רק היברידית שתגיע בעוד כשנתיים. תוספת ההספק מורגשת מאוד, בעיקר בתגובת הדוושה, ומתבטא בתאוצת 80־120 קמ"ש ב־8.5 שניות. נראה שצריכת הדלק השתפרה, אבל עדיין ממוצעת, עם 10 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן המגוונת.

     

    התנהגות הכביש המוצלחת נשמרה, כולל נוחות נסיעה מהטובות בקבוצה, ריסון טוב של הגוף בסיבובים והגה קצת יותר מהיר. גם השטח לא הוזנח. הפורסטר צלח בקלות משטחי בוץ ושבילים סלעיים שג'יפונים אחרים התקשו בהם. מערכת ה-X מוד, השולטת אלקטרונית בהנעה הכפולה, מתמודד היטב עם אובדני אחיזה בגלל כפלי קרקע ומדרגות קטנות. לדגם ה"ספורט" יש גם מצב בוץ ושלג נפרד, ולשניהם גם בקרת נסיעה במורד יעילה. חבל שמערכת הבטיחות האקטיבית מתערבת גם בשטח, ועלולה לזהות בנסיעה לאחור גם שיח כסכנה, ולתת ברקס ביוזמתה.

     

    הפורסטר 5.0 לא מצועצע, ממשיך לספק יכולות שאין לג'יפונים אחרים. יעיל ושימושי, כעת גם עם ביצועים טובים, ורק צריכת הדלק תחכה לגרסאות ההיברידיות. אחריות ארוכה מהמקובל, של חמש שנים, סוגרת עניין והופכת אותו לתמורה טובה מאוד לכסף, אפילו שהוא אינו מהזולים בשוק.

     

    תעודת זהות

    מנוע: בנזין, 2,498 סמ"ק. הספק 182 כ"ס ב־5,800 סל"ד, מומנט 24.3 קג"מ ב־4,400 סל"ד

    תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה. הנעה כפולה קבועה

    שטח: 22 ס"מ מרווח גחון, 24.6/22.9 זווית גישה ונטישה

    ביצועים (יצרן): 9.3 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 207 קמ"ש מהירות מרבית, 12.2 ק"מ לליטר

    זיהום אוויר: קבוצת זיהום 12 מ־15

    בטיחות: טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר

    אחריות: 5 שנים או 150 אלף ק"מ

    מחיר: מ־180 אלף שקל

    ציון: 4

     


    פרסום ראשון: 17.12.18 , 19:57