הסכם היסטורי בנמל חיפה: 200 עובדים יפרשו

200 מעובדי נמל חיפה יפרשו מרצון בעלות של 2.5 מיליון שקל לעובד, הנמל יימכר בתיאום עם העובדים, שקט תעשייתי מובטח לשנים הבאות בנמל.

 

כך עולה מההסכם שאליו הגיעו אתמול משרדי האוצר והתחבורה עם ההסתדרות, ועד נמל חיפה וחברת נמל חיפה בדבר הסדרת קידום הרפורמה בנמל הים החדש, נמל המפרץ, המקודם במסגרת הרפורמה בנמלי ישראל. באוצר אמרו אתמול כי הקמת הנמל החדש תאפשר הכנסת תחרות לנמל, שקט תעשייתי עם העובדים והתייעלות.

 

במסגרת סיכום העקרונות, הוחלט כי בתוך כחצי שנה, יפורסם מכרז למכירת נמל חיפה בשלמותו למשקיע אסטרטגי במטרה להכין את הנמל לתחרות הצפויה. במקביל להיערכות לכניסתו של משקיע אסטרטגי לנמל, ישודרגו באופן מסיבי תשתיות הנמל לרבות השקעה עתידית בהעמקת הנמל והכנתו לקליטת אוניות ענק.

 

כחלק מההסכם, משרד התחבורה יפתח דרכי גישה לנמל באופן שיאפשר תחרות שוויונית מול הנמל החדש. נושא נוסף שהוסדר בהסכם הוא העברת מחלקת הים לחברה בת נייטרלית בבעלות נמלי ישראל, בתוך חצי שנה מחתימתו, שתיתן שירותים לשני הנמלים באופן שוויוני. ההעברה תכלול את כל עובדי המחלקה ופעילותה.

 

כמו כן, כחלק מהיערכות הנמל לתחרות סוכמו צעדי התייעלות בסקטורים השונים בנמל הכוללים תוכנית פרישה, ביטול משרות לא יצרניות, שינוי מנגנון התגמול כך שיתמרץ עבודה יעילה יותר ושינוי נורמות עבודה נוספות. זאת לצד מתן הגנה לדור ב' מפיטורי צמצום והגנה חלקית על שכר העובדים בשנים הראשונות לתחרות.

 

בטווח הקצר תימשך פעילות רציפה לפחות בנמל אחד (חיפה) עד להקמת הנמלים החדשים, ובעתיד יהיה מסחר תחרותי של ארבעה נמלים לפחות, קיצור זמני ההמתנה והפחתת עלות המוצרים והסחורות.

 

שר האוצר, משה כחלון: "מהרפורמה הזו כולם ייצאו מנצחים - המדינה, העיר חיפה ועובדי נמל חיפה".

 

שר התחבורה, ישראל כץ: "הסיכום שהושג מבטיח את קידום התחרות, ההתייעלות והכנסת משקיע פרטי שיזניק את פעילות הנמל".

 

מה כולל ההסכם?

תוכנית פרישה מרצון בעלות של 2.5 מיליון שקל לעובד

ביטול משרות לא־יצרניות

תמריצים על התייעלות

הגנה מפיטורים לדור ב' (עובדים חדשים)

הגנה על השכר בשנים הראשונות לתחרות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים