החל מעוד חצי שנה: מבחן תיאוריה לאופניים חשמליים
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול לתקן את תקנות התעבורה ולהגביר את בטיחות רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים. לפי התקנות שאושרו יחוייבו הרוכבים להחזיק רישיון נהיגה כלשהו, לרבות רישיון שלא בתוקף, או לעמוד בבחינת תיאוריה או לקבל אישור מרשות הרישוי על עמידה בהכשרה ייעודית לתיאוריה. עוד אושר לחייב את הרוכבים בסימון זוהר על הקסדה, וכן נאסר לבצע שינוי במבנה הכלים שלא בהתאם לתקנות ונאסר על נהיגה בכלים לא תקינים.
נציגת מועצת התלמידים, רוני צוקרון, אמרה בדיון, כי עד שלא יהיו שבילי אופניים צריכים בני הנוער לרדת לכביש בלי להכיר את חוקי התנועה. היא הוסיפה כי בני הנוער זקוקים לכלים החשמליים ותמכה בהתניה של מבחן התיאוריה. סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי יהיו מספר חלופות לתיאוריה, בהן המבחן העיוני וכן מבחן ייעודי שבני 15 וחצי כבר יכולים לגשת אליו.
נציגי יבואנים ומשווקים של אופניים חשמליים התנגדו לחובת האפוד הזוהר, שירדה אתמול מסדר היום, וביקשו זמן היערכות מספק שיאפשר לצעירים לעבור את התיאוריה. משרד התחבורה הציע שהתקנות ייכנסו לתוקף שבועיים לאחר פרסומן, אולם יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר כי מדובר בתקופה קצרה מדי, שלא תאפשר לצעירים לעמוד בתקנות.
הוועדה אישרה את הצעת היו"ר כבל, לפיה האכיפה באשר לחובת התיאוריה וחובת סימון הקסדה תחל בעוד כחצי שנה, ב־1 ביולי 2019. נציגת המשטרה, סגן ניצב דנה ימינחה, העירה כי כל עוד העבירה לא תוכרז כעבירת קנס, המשמעות היא שמי שלא יעמוד בתקנות וייתפס יקבל הזמנה לדין והאכיפה תהיה בעייתית. היו"ר כבל אמר כי משרד התחבורה יצטרך לטפל בכך בחצי השנה הקרובה.

