שעוני עדי רוכשת את EMBOSS ב־6 מיליון שקל
המפעל הוותיק בקבוצת יבנה ישקיע עוד 5 מיליון שקל בפיתוח המותג ובשיווקו • מנכ"לית החברה: "לא שינינו את המגוון כבר עשור. עכשיו נפנה גם לקהל הצעיר"
מפעל שעוני קבוצת יבנה (שעוני עדי) מנצל הזדמנות עסקית וקשיים של מתחרה על רקע המשבר בענף הקמעונאות ומתרחב. ל"ממון" נודע שקיבוץ קבוצת יבנה, שהמפעל נמצא בבעלותו, רכש תמורת 6 מיליון שקל את חברת האחים בר־נוי, בעלי הזכויות במותגי השעונים EMBOSS ו־The Duchesses. הקיבוץ ישקיע עוד 5 מיליון שקל בפיתוח ושיווק המותגים.
ביולי האחרון הוצא צו הקפאת הליכים כנגד האחים בר־נוי בעקבות חובות של כ־7 מיליון שקל.
הרכישה כוללת חנות באמזון, אתר אינטרנט, חנות בקניון הזהב בראשון־לציון ומלאי. עד לאחרונה היו לחברה שש חנויות בקניונים, אך עלויות ההפעלה גרמו לאחים בר־נוי, שפעלו 14 שנה בתחום, לקשיים שהביאו לסגירת החנויות (למעט אחת) ולמכירת החברה.
מחזור המכירות של שעוני עדי הוא כ־60 מיליון שקל לשנה. המפעל הוקם לפני 34 שנים ועיקר פעילותו הוא מכירת שעונים ממותגים לגופים מסחריים לצורכי קידום מכירות, או לחברות המעניקות את השעון כשי לעובדים. רק לאחרונה נמכרו 900 שעונים לפורשי גוף כלכלי גדול.
הרכישה כעת פונה לפלח שוק חדש, שרוכש שעונים כאביזרי אופנה. המותגים שנרכשו מאופיינים בשעונים גדולים בעלי נוכחות ומעוטרי יהלומים ואבנים ובצבעים. שרית שניר, חברת הקיבוץ ומנכ"לית המפעל, אמרה ל"ממון" שהמהלך נועד להרחיב את היצע המותגים של החברה: "למותגים החדשים יש לוק אירופאי, בעוד ששעוני עדי מזוהים כישראליים מאוד וקלאסיים. לא שינינו את המגוון יותר מעשור והייתה לנו כעת הזדמנות להתחדש ולפנות לקהל צעיר יותר שמחפש חו"ל".
בנוסף לשעונים שמיוצרים בארץ, החברה גם מייבאת מותגים כמו סיטיזן מיפן וטיימקס מארה"ב, שמוסיפים צורך להתמודד עם רכישות דרך האינטרנט. לדברי שניר, זה בהחלט מאתגר בגלל תוספות המסים. "הנשק שלנו הוא שאנחנו נותנים אחריות מורחבת של שנתיים במקום שנה. צריך לזכור שגם באתרים ההנחות הגדולות ניתנות בדרך כלל על קולקציות ישנות או על חיקויים. גם אצלנו בחנות המפעל בקיבוץ יש הנחות על דגמים מיושנים".

