yed300250
הכי מטוקבקות
    שמפו כיף. מ־ 750 מ"ל ל־ 700 מ"ל
    ממון • 12.01.2019
    המוצר הוקטן, המחיר ברשתות עלה
    תחליב רחצה כיף הוקטן מ–750 ל–700 מ"ל והיצרנית הורידה את המחיר בהתאם, אבל ברשתות הוא דווקא התייקר • תופעה דומה מצאנו גם במוצרי טיפוח של חברות אחרות • היצרנים טוענים: הורדנו את המחירים לחנויות
    מירב קריסטל

    השנה רק החלה וגל של הקטנות מוצרים שוטף את מדפי מוצרי הטיפוח. "עברנו מ־750 מ"ל ל־700 מ"ל", כך מיידעת חברת קוסמופארם את צרכני תחליב הרחצה "כיף". והיא לא לבד. גם לוריאל הקטינה את שמפו ומרכך אלביב מ־600 ל־550 מ"ל, ויוניליוור כיווצה את קרם הגוף וזלין מ־725 ל־600 מ"ל.

     

    הנקל סוד הקטינה משמעותית את שמפו סיוס מ־750 ל־600 מ"ל, וקימברלי־קלארק החליטה להפחית שתי יחידות משני סוגי אריזות של תחבושות קוטקס, ומאריזה אחת הופחתו 4 יחידות. יש לציין כי קימברלי־קלארק היא גם החברה היחידה שגם הגדילה את מספר היחידות בכמה מוצרים (בשל מעבר למכונה חדשה במפעל).

     

    למעט קימברלי־קלארק, כל החברות אמרו לנו שהן הורידו מחירים לקמעונאים בהתאם להקטנה, וברשתות אישרו את הדבר. כלומר מוצר שהוקטן ב־20% אמור להיות מוזל לצרכן ב־20%, כך של־100 מ"ל מחירו נשאר זהה. למרות זאת, מבדיקה שערכנו, שבה השווינו את מחירי הגודל הישן בנובמבר 2018 לגודל החדש כעת, עולה כי ברוב המקרים, המחירים לצרכן של המוצרים המוקטנים לעומת הגרסה הקודמת שלהם - עלו.

     

    תחליבי הרחצה של כיף הוקטנו ב־6.7% ואמורים היו להיות מוזלים בהתאם, אבל מבדיקה שערכנו באתרי השוואות המחירים, עולה שהמוצרים דווקא התייקרו.

     

    קרם וזלין. מ־ 725 מ"ל ל־ 600 מ"ל
    קרם וזלין. מ־ 725 מ"ל ל־ 600 מ"ל

     

     

    התייקרות של 8.2%

     

    ביינות ביתן, המוצר בגודל 750 מ"ל נמכר ב־9.90 שקלים (1.32 שקלים ל־100 מ"ל). כעת הוא קטן יותר ויקר יותר: אריזת 700 מ"ל נמכרת ב־10 שקלים (1.43 שקלים ל־100 מ"ל): התייקרות של 8.2% במקום הוזלה, שכן המחיר אחרי הקטנה אמור היה להיות 9.24 שקלים.

     

    יינות ביתן היא לא היחידה שניצלה את ההקטנה כדי להעלות מחיר במקום להוזיל את המוצר. רמי לוי ייקר את המוצר המוקטן ב־39% לעומת הגודל הקודם ומחירו במבצע זינק ב־60% (אם כי המבצע הקודם אילץ את הצרכנים לקנות 3 יחידות). גם שופרסל דיל מוכרת את המוצר שהוקטן ב־27% יותר ומציעה עליו מבצע יקר יותר ב־18%.

     

    באושר עד מוכרים את הגודל הישן והחדש באותו מחיר: התייקרות של 6.8%. ברשת Be המוצר המוקטן הוזל ב־13% לעומת המוצר הקודם, אך המחיר במבצע דווקא עלה ב־9%, שכן במבצע הוא נמכר באותו מחיר בדיוק: 9.90 שקלים.

     

    שמפו אלביב. מ־ 600 מ"ל ל־ 550 מ"ל
    שמפו אלביב. מ־ 600 מ"ל ל־ 550 מ"ל

     

     

    ההוזלות נעלמו בדרך

     

    תופעה דומה גילינו גם במוצרים של חברות אחרות. שמפו ומרכך אלביב קולור פרוטקט, הוקטנו ב־8.3% כך שמחיריהם היו אמורים לרדת בהתאם, אך בטיב טעם ובסופר־פארם מחירי המוצר נשארו זהים גם אחרי ההקטנה, מה שמהווה התייקרות של 9%.

     

    קרמים לגוף של וזלין אמורים היו להיות מוזלים ב־17% בשל הפחתה של 125 מ"ל בנפח המוצר. ברם, לא מצאנו ברשתות שדגמנו הוזלות בהתאם להקטנה.

     

    בסניף קדימה של סופר־פארם, המוצר בגודל הקודם עלה 24.90 שקל והמוצר החדש, בגודל 600 מ"ל, עולה כעת 26.90 שקל. מבדיקה ל־100 מ"ל עולה שהמוצר התייקר ב־30% במקום להיות מוזל. בשוק מהדרין המחיר ירד ב־4.9% בלבד ולא ב־17% בהתאם להקטנה, כלומר התייקרות ולא הוזלה.

     

    שמפו סיוס. מ־ 750 מ"ל ל־ 600 מ"ל
    שמפו סיוס. מ־ 750 מ"ל ל־ 600 מ"ל

     

     

    שמפו סיוס הוקטן ב־20% מ־750 ל־600 מ"ל. בחברת היבוא אמרו לממון שהספק בטורקיה הקטין את המוצר, משום ששערי המטבע השתנו לרעתו. בכמה מוכרים אותו הקמעונאים? סופר־פארם ייקרה את המוצר ב־5% במקום להזילו אך במבצע זמני — הוא מוזל מעבר לשיעור ההקטנה. בפרש מרקט הוא התייקר ב־16%.

     

    בתחבושות קוטקס — מהלך ההפחתה והוספת היחידות בוצע בספטמבר 2018. החברה לא שינתה את מחירי האריזות, כלומר היא ייקרה את המוצרים שהוקטנו והוזילה את אלה שהוגדלו. מה קרה למחיר לצרכן? מבדיקה של שני מוצרי קוטקס בכמה רשתות עולה שבמוצרים שהוקטנו אתם מקבלים פחות תחבושות ומשלמים יותר.

     

    לדוגמה, בחלק מסניפי אושר עד, המחיר של המוצר באוגוסט ועתה, נותר כשהיה: 18.90 - התייקרות של 9% ובחלקם הוזל ב־8%. מצאנו התייקרות דומה גם אצל שופרסל. ברשת ויקטורי המוצרים דווקא הוזלו.

     


    פרסום ראשון: 12.01.19 , 20:08
    yed660100