לובינסקי קונה את הזיכיון לאופל
שנתיים אחרי שהיצרנית הגרמנית נמכרה לפיג'ו, יעבור גם זיכיון היבוא מקבוצת שלמה ליבואני פיג'ו, משפחת מנור • ב–2018 אופל מכרה כ–3,000 מכוניות בלבד בארץ • תחת לובינסקי תושק הגרסה חשמלית הראשונה של אופל קורסה
מ־1 במארס תעבור פעילות יבוא מכוניות אופל לידי חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, שבבעלות משפחת מנור. גורמים בשוק הרכב העריכו בפני "ממון" כי קבוצת שלמה של משפחת שמלצר, היבואנית הנוכחית, תקבל תמורת זיכיון היבוא ומלאי המכוניות כ־100 מיליון שקל.
העברת זיכיון היבוא הייתה באוויר מאז רכשה פיג'ו את אופל מידי ג'נרל מוטורס לפני שנתיים, תמורת 2.2 מיליארד דולר. לובינסקי כבר מייבאת את מותגי פיג'ו, כולל סיטרואן ו־DS, לצד MG הסינית, ודגמי אופל ופיג'ו־סיטרואן כבר מתבססים יותר ויותר על אותם רכיבים. הג'יפון אופל גרנד־לנד X הוא תאומו של פיג'ו 3008, ואופל קרוס־לנד X הוא תאומו של סיטרואן C3 איירקרוס, כאשר הדגמים חולקים פלטפורמות, מנועים, תיבות הילוכים, ועוד.
ימי השיא של אופל
רק לפני שמונה שנים העבירה ג'נרל מוטורס את זיכיון הייבוא של אופל לידי משפחת שמלצר. שלמה שמלצר ז"ל, שהוביל את המהלך, קיווה להחזיר את אופל לימי השיא שלה בארץ בשנות ה־80, מבחינת תדמית ומכירות. אולם בעיית תמחור ומחסור בדגמי ג'יפונים אופנתיים הגבילו את המכירות, שעמדו בשנה שעברה על כ־3,000 מכוניות בלבד. לאורך 8 השנים האחרונות מכרה בישראל קבוצת שלמה, שניהלה דרך הפעילות של ש.י.ר הפרטית ולא דרך שלמה סיקסט הציבורית, 36 אלף דגמי אופל, בעיקר אסטרה, קורסה ומוקה.
אולם התצוגה המרכזי החדש ייפתח בבית לובינסקי במעוין שורק, באולם המשמש כיום את מותגי האופנועים והטרקטורונים של הקבוצה, שיעבור למיקום אחר במתחם.
העסקה לא כוללת נכסי נדל"ן, ואולמות אופל ברחבי הארץ נמצאים בנכסים מושכרים. מאחר שחלק מעובדי ש.י.ר עוסקים בפעילויות אחרות שאינן יבוא אופל, יוחלט בתקופה הקרובה מי יעבור עם אופל ללובינסקי, כאשר היבואן החדש יציע לחלקם משרות סביב היבוא והטיפול ברכבי פיג'ו, סיטרואן ומותג היוקרה החדש MG. עם זאת, צפוי כי יושם דגש על ייעול הפעילות וצמצום עלויות כדי לעמוד בעלויות פיתוח והשקת דגמים חשמליים חדשים וחיוניים.
פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל מכרו ב־2018 פחות מ־4 מיליון כלי רכב, לעומת כ־10 מיליון שמכרו רנו־ניסאן־מיצובישי, קבוצת פולקסווגן וקבוצת טויוטה.
החשמליות בדרך
אסי שמלצר, בנו של שלמה ז"ל ויו"ר הקבוצה כיום, מסר שהקבוצה הקפידה על העברה סדורה של האחריות לקבוצת לובינסקי "כדי שהצרכנים של אופל יזכו למעבר חלק כחלק מתהליך העברת הפעילות". דורי מנור, יו"ר לובינסקי, הוסיף כי "אנו שמחים לאחד את כלל מותגי PSA תחת קורת גג מקצועית אחת שתאפשר סינרגיה הן בהיבט המכירה והן בהיבט השירות".
בשנה הקרובה צפויה אופל להשיק בארץ גרסה היברידית נטענת של הגרנדלנד, את הקומבו המסחרי המבוסס על סיטרואן ברלינגו ואת אופל קורסה הבאה, שתזכה לראשונה לדגם חשמלי.