דבוז'ק וברהמס עדיין מבריקים

לקראת פסטיבל אילת למוזיקה קאמרית, מגיש מבקר המוזיקה אלעד אוזן כמה המלצות חמות לאירוע הוותיק

במשך 13 שנות קיומו, פסטיבל אילת למוזיקה קאמרית ביסס את מעמדו כאחד האירועים המוזיקליים החשובים בישראל. הפסטיבל, שייערך במלון דן בתאריכים 9־6 בפברואר, מאפשר למאזינים מעין חלון ראווה לנעשה בסצנת המוזיקה הקאמרית בעולם. הקונצרטים עצמם נערכים בשני אולמות הממוקמים בתוך המלון: "הכחול הגדול", המיועד לתזמורת קאמרית וסולנים; ואולם "תרשיש", המשמש להפקות קטנות יותר. כבכל שנה, התוכנייה מורכבת מקונצרטים עם יצירות מהקנון הקאמרי (והתזמורתי הבארוקי), עיבודים ליצירות פופולאריות שונות וכיתות אמן למוזיקאים צעירים.

 

כמה אירועים משכו את עיניי השנה. La Voce Strumentale, אנסמבל צעיר יחסית שמתמחה בבארוק, יבצע, בין השאר, את "קינת אריאנה" מאת פייטרו לוקטלי, המלחין האיטלקי בן המאה ה־18. ביצירה הזו, שיותר מזכירה קנטטה מאשר קונצ'רטו, לוקטלי גייס את כישוריו ככנר וירטואוז וניסח את קינתה של אריאדנה על כך שתסאוס זנח אותה לא דרך הקול האנושי, אלא באמצעות כינור סולו. היצירה מבוססת על "איגרות הגיבורות", יצירתו הפואטית של אובידיוס, המשורר הרומי בן המאה הראשונה לספירה, אשר מכילה 21 מכתבי אהבה של נשים מפורסמות בספרות יוון.

 

בקונצרט אחר, שלישיית בוש המצוינת (שניים מחבריה ישראלים, עמרי ואורי אפשטיין) ינגנו מספר שלישיות פסנתר מבריקות, ביניהן מס' 4 במי מינור מאת דבוז'ק, בדו מז'ור אופוס 87 של ברהמס. המוזיקאים הפינים ג'ונתן רוזמן (צ'לו) וז'אן פול רוזמן (פסנתר) יבצעו יצירות של סיבליוס ודביסי, וגם, לקינוח, את סונטת הארפג'יונה המפורסמת של שוברט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים