שיחת היום: הצרכן נענש
עובדי המועצה לצרכנות מצאו את מי להעניש על גל בריחת הבכירים משדרת הניהול ומהדירקטוריון בשנה האחרונה, על יחסי אנוש רעועים, מחנאות ואווירה קשה שכבר נחשפה: אותנו הצרכנים. כך הם חצו קו אדום שלא נחצה מעולם באף ארגון צרכנים.
ביום חמישי האחרון הופיעה באתר המועצה לצרכנות מודעה יוצאת דופן: "עקב חוסר בשדרה ניהולית במועצה לצרכנות זה תקופה ארוכה, החליט ועד העובדים על עיצומים עד הודעה חדשה. עקב כך לא יינתנו שירותים". במייל פורטו העיצומים: "לא יתקבלו ולא יטופלו פניות חדשות, לא יינתן מענה טלפוני ולא יינתן ייעוץ משפטי", בליווי איום על החרפת המאבק. אתמול נעלמה ההודעה מדף הבית, וחיוג למספר של המועצה הניב צליל "תפוס".
אם קניתם מטבח ברשת שקרסה, שילמתם חלק מהכספים והדלתות סגורות, אם יש לכם תלונה נגד בעל עסק שקיפח אתכם, או אם אתם רוצים ייעוץ משפטי חינמי לפני תביעה בבית משפט לתביעות קטנות – אין למי לפנות. בג'ונגל המאבק על זכויות הצרכן נסגרה עוד כתובת. עובדי המועצה לצרכנות טרקו בפניכם את הדלת. עד מתי? לא ידוע.
המאבק על מינוי המנכ"ל החדש למועצה, שהייתה המותג החזק בתחום ההגנה על הצרכן, ונותרה הגוף עם התקציב הגדול ביותר, כבר נדון בכתבת תחקיר ב"ממון". כמו גם השאלות שהתעוררו עם אישור הדירקטוריון למינוי היו"ר עופר מרום למ"מ מנכ"ל עד בחירת מנכ"ל הקבע, אישור שעומד לבחינת ועדת גילאור. הרוחות בארגון תוססות.
איך הגענו למצב שעובדים חדורי התלהבות, דרישת הסף לעבודה בגוף שאמור להגן עלינו במלחמות מתישות, חושבים שהכתובת להביע את מורת רוחם היא אנחנו הצרכנים? האם נוכל לסמוך עליהם שיישאו ברמה את דגל ההגנה על הצרכן?
אי־אפשר לעסוק בצרכנות ללא תשוקה (Passion). במועצה לצרכנות איבדו גם את התשוקה וגם את הכיוון. עובדיה עלולים לגלות, אם העיצומים יימשכו זמן רב מדי, שהיעדרם ממפת הטיפול בצרכן לא הותיר רושם, דבר שיחזק את המחשבה שזה גוף יקר ומיותר. זה יהיה ההפסד האמיתי.

