נערך לתחרות בכרטיסי אשראי: בנק לאומי יציע תוכנית הטבות
השיק את "לאומי גודיז", לקראת ההיפרדות מלאומי קארד • התוכנית תחל לפעול באפריל • צבירת ההטבות מתחילה רק אחרי הוצאה של 2,000 שקל, בכאל וישראכרט די ב–1,500 • הייחוד: הטבות גם על ביצוע פעולות בדיגיטל
בנק לאומי השיק תוכנית הטבות חדשה למחזיקי כרטיסי אשראי שלו שתתחיל לפעול באפריל. הרקע למהלך: ההיפרדות הקרובה של הבנק מחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד.
במסגרת "חוק שטרום" לעידוד התחרות במערכת הבנקאית נדרשו הבנקים הגדולים פועלים ולאומי להיפרד מחברות כרטיסי האשראי שלהם, ישראכרט ולאומי קארד. ההפרדה בין לאומי ולאומי קארד נמצאת בתהליך מתקדם, ובבנק החליטו להשיק תוכנית הטבות משלהם בשם "לאומי גודיז", במטרה לשכנע את הלקוחות להשתמש דווקא בכרטיס הבנקאי שהם מנפיקים.
הרעיון דומה לזה שקיים בתוכנית הפינוקים של לאומי קארד, או ההטבות של ישראכרט – צבירת זכויות לפי סכום ההוצאה בכרטיס, שניתן לממש בחודש העוקב כהטבות בתחומים שונים.
עם זאת, בתוכנית שתחול באפריל על כל הכרטיסים הבנקאיים של לאומי, הקיימים והחדשים, יינתנו זכויות כאלו גם על ביצוע של פעולות בנקאיות מסוימות בדיגיטל, כדי לעודד את הלקוחות לעבור לשירות המקוון.
עדיין לא ברור מה יהיה יחס ההמרה (כמה "גודיז" יידרשו לכל הטבה), מה גם שההטבות משתנות וכך גם כמות ה"גודיז" לפי ההטבות. לפי התוכנית של לאומי תידרשו להוציא לפחות 2,000 שקל כדי להתחיל לצבור זכויות, בדומה ללאומי קארד, בעוד בישראכרט וכאל די להטבה הראשונה בהוצאה של 1,500 שקל. בנוסף, ההטבות שלא קשורות בהוצאה, אלא בביצוע פעולות בדיגיטל, הן "נדירות" – פתיחת חשבון, העברת משכורת וכד', פעולות שלרוב מבצעים פעם אחת.
בנק לאומי הוא הראשון שמכריז על תוכנית הטבות חדשה, אך בטח לא אחרון. מהלך דומה צפוי גם בבנק הפועלים, ברקע ההיפרדות מישראכרט, ואולי אף בבנקים אחרים, דוגמת מזרחי־טפחות, ברקע התחרות הגוברת בתחום כרטיסי האשראי והמועדונים הגדולים שמנסים גם הם לגייס לקוחות ולהנפיק להם כרטיס, כגון שופרסל, רמי לוי, פליי קארד ופוקס.

