טרנד החלבון הזניק את מכירות היוגורטים
יותר מקוטג' וגבנ"צ: היוגורטים הפכו למוצר הכי נמכר אחרי החלב עם מכירות של 1.8 מיליארד שקלים
עוד יוגורט מועשר בחלבון נכנס למקררי החלב: טרה מצטרפת באיחור לטרנד החלבון - החלה למכור יוגורטים בשם "מולר אקטיב" שמכילים 20 גרם חלבון בגביע של 200 גרם ויוגורטי פירות תחת אותו מותג, בגביעים של 150 גרם המכילים 12 גרם חלבון. יוגורט מועשר בחלבון הוא התחום הצומח במדף היוגורטים עם גידול של 139% ב־2018 לעומת 2017.
שטראוס הייתה חלוצת התחום בישראל, עם דנונה פרו שהושק ב־2016 ומחזיק כיום כ־70% מקטגוריית היוגורטים מועשרי החלבון. תנובה הצטרפה עם יופלה גו (go) שנה אחרי והגיעה ל־30% נתח שוק, וכעת גם טרה, המחלבה שנמצאת בבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים, מבקשת לנגוס נתח מהסגמנט הלוהט ביותר במקרר החלב. מדובר ביוגורט יקר יותר מיוגורט "רגיל" והחברות גובות עליו פרמיה יפה.
תחום החלבון הביא לזינוק בצריכת היוגורטים בישראל. ב־2018 הצרכנים בישראל הוציאו 1.8 מיליארד שקלים - סכום הגבוה פי שניים מהסכום שאנחנו מוציאים על גבינת קוטג' (564 מיליון שקל בשנה) – מוצר הנמצא בכל בית בישראל.
יוגורטים הפכו למוצר החלב השני הנמכר ביותר בישראל אחרי החלב הניגר ועקפו אפילו את מכירות הגבינות הצהובות (1.012 מיליארד שקל). ואם לא די בכך, מכירות היוגורט הן הצומחות ביותר בשוק החלב (עלייה של 6.2% בשנה החולפת). אשתקד הוסיפו הצרכנים בישראל 70 מיליון שקל על ההוצאות על יוגורט.
יוגורטים מועשרי חלבון מהווים עדיין חלק קטן מאוד מקטגוריית היוגורטים: 128 מיליון שקל, אך הם כאמור מנוע הצמיחה שהזניק את מדף היוגורטים במכירות, עד כדי כך שחברות כמו שטראוס משקיעות ביוגורטים מועשרי חלבון על חשבון יוגורטים "רגילים".

