שיאנית המכירות קיבלה סוללות
חמושה בבטריה של הפריוס, הדור החדש של טויוטה קורולה - הרכב המשפחתי הכי נמכר בעולם - קיבל הנעה היברידית: עד כמה הוא באמת חסכוני, ומה עוד השתנה
קורולה היא כבר מזמן המכונית הכי נמכרת בעולם, אבל הכוכבת של טויוטה בשנים האחרונות היא הפריוס ההיברידית. לרגל השקת דור 12 לקורולה, ואחרי שהדגם מכר מעל 45 מיליון מכוניות, היא מקבלת את מערכת ההנעה ההיברידית של הפריוס - עניין משמעותי לשוק בארץ, בו המשפחתית הכי נמכרת בשנה האחרונה וגם מתחילת 2019 היא יונדאי איוניק ההיברידית גם כן. במקביל יכונו מעתה גם דגמי ההאצ'בק (5 דלתות) והסטיישן "קורולה", ולא אוריס.
מערכת ההנעה מוכרת (1,800 סמ"ק, 122 כ"ס, גיר רציף), אבל המכונית חדשה לגמרי, סדאן גדולה בעיצוב אירופי וחזית אגרסיבית. תא הנוסעים נקי בעיצובו, עם מסך 9 אינץ' במרכז הדשבורד (בהתקנה מקומית בארץ, כולל יכולת שימוש בווייז). פתחי המזגן נמצאים מתחתיו.
הישיבה מלפנים נוחה. מאחור מושב עמוק ורצפה שטוחה, לטובת היושב באמצע, וגם יציאת מזגן נפרדת, אבל מרווח הברכיים והראש אינו הטוב ביותר בקבוצה. לתא המטען נפח של 530 ליטר, והוא בלע בקלות שלוש מזוודות טרולי ותיק גב עמוס.
המפרט הבטיחותי נדיב, כשבשתי רמות הגימור תקבלו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי של הולכי רגל ורוכבים, בקרת שיוט אדפטיבית כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה (רק בכביש מהיר), אור גבוה אוטומטי, מצלמת רוורס וזיהוי תמרורים.
האבזור בסאן הבסיסית (133 אלף שקל) כולל בקרת אקלים מפוצלת, דיבורית בלוטות', חישוקי סגסוגת 16 אינץ' ועוד. רמת סנס (135 אלף שקל) מוסיפה כניסה ללא מפתח, משטח טעינה לנייד, פנסי ערפל וצג מוגדל בלוח המחוונים (7 אינץ' במקום 4.2).
ואיך היא נוסעת? הביצועים טובים בסך הכל, אבל דגמי הטורבו־בנזין של המתחרות יהיו בדרך כלל זריזים יותר. הגיר הרציף עדיין מרעיש במאמץ. צריכת הדלק מצוינת: אנחנו השגנו 20 ק"מ לליטר בנהיגה בין עירונית ופרברית בעיקר, עם שלושה מבוגרים ומטענם ברכב, בנהיגה שלא הייתה תמיד רגועה.
התנהגות הכביש, נקודת תורפה מסורתית של הקורולה, מציגה שיפור משמעותי בזכות הפלטפורמה החדשה, מה שמתבטא באחיזת הכביש, בהטיה בסיבובים ובנוחות הנסיעה. אם כי גם כאן, היתרון של האירופיות הצטמצם, אך לא אבד.
דגם הסדאן כבר נמכר, כולל בגרסת 1,600 סמ"ק בנזין (132 כ"ס, גיר רציף), המוכרת מהדגם היוצא, כאשר שניהם מגיעים מטורקיה. בחודש הבא יתחילו להגיע דגמי הסטיישן וההאצ'בק מבריטניה - מחיר הסטיישן צפוי להתחיל בסביבות 136 אלף שקל, וההצ'אבק הבסיסית סביב 133 אלף שקל, כאשר דגם מאובזר עם גג שחור יהיה יקר יותר.
האחריות לסוללה ההיברידית עומדת על חמש שנים, כאשר תמורת תשלום של 300 שקל לשנה ניתן להאריכה עד 12 שנה (בעבר עד 10 שנים).
הקורולה החדשה היא משפחתית טובה מאוד, שחמקה מפגיעת רשות המסים בהיברידיות אחרות, מה שמאפשר לה להציע חיסכון של אלפי שקלים בשנה על הוצאות הדלק. מדובר בתחרות משמעותית לאיוניק, ובדו־קרב חדש על תואר המכונית הכי נמכרת בישראל.
טויוטה קורולה | תעודת זהות
מנוע: 1,798 סמ"ק בנזין + מנוע חשמלי, הספק משולב 122 כ"ס, מומנט 14.5 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה, הנעה קדמית
ביצועים (יצרן): 11 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 180 קמ"ש מהירות מרבית, 29.4 ק"מ לליטר במשולב
זיהום אוויר: 77 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 2 מ־15
בטיחות: טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר
אחריות: 3 שנים למכונית, 5 שנים לסוללה
מחיר: מ־133 אלף שקל
+ כנראה המשפחתית החסכונית ביותר, שיפור גדול בהתנהגות הכביש
־ מרווח מאחור
ציון: 4 כוכבים
הכותב היה אורח טויוטה בספרד