yed300250
הכי מטוקבקות
    ממון • 26.02.2019
    הפניקס לא פיצתה בעלת רכב שנהרס, ותשלם 166 אלף ש'
    יורם ירקוני

    הפניקס ניסתה לא לשלם נזק לרכב אחרי תאונה, ביהמ"ש חייבה לשלם 166 אלף שקל.

     

    בעלת אאודי Q3 עברה תאונה 4 חודשים אחרי קנייתו. הוא היה מבוטח במקיף של הפניקס, דרך סוכנות אלייד שנציגה התקשר לבעלת הרכב כשרכשה אותו. כשביקשה כיסוי לנזק, טענה הפניקס שהוא לא מבוטח ושהפוליסה בוטלה, כי היא לא המציאה תוך חודש אישור היעדר תביעות במשך 3 שנים. הפניקס טענה ששלחה לתובעת מכתב רשום, ומשלא קיבלה מענה, הפוליסה בוטלה.

     

    ביהמ"ש קיבל את טענת בעלת הרכב, באמצעות עורכי הדין רפאל אלמוג ויואב גפני, כי בפוליסה לא נאמר שהפניקס זכאית לבטלה, אלא לכל היותר לשנות את דמי הביטוח, או לשלם תגמולים מופחתים. נקבע שתנאי זה היה צריך להיכתב במפורש, במיוחד כשהפניקס היא זו שפנתה לבעלת הרכב.

    עו"ד רפאל אלמוג | צילום: אפרת ספקטור
    עו"ד רפאל אלמוג | צילום: אפרת ספקטור
     

    שופט השלום ברמלה, זכריה ימני, קבע שנציג הפניקס לא אמר לבעלת הרכב שעליה להמציא מסמך כלשהו אחרת הפוליסה תבוטל, ושאין הוכחה שהמכתבים ששלחה הגיעו ליעדם. הפניקס אף השיבה לתובעת את דמי הביטוח רק אחרי התאונה, כשזו ביקשה להפעיל את הפוליסה.

     


    פרסום ראשון: 26.02.19 , 19:41
    yed660100