שתף קטע נבחר
 

פרסומת לחוסר טעם

פרסומת "מאיפה ה־DRESS" של קסטרו דורגה במקום הראשון המפוקפק בדו"ח הפרסומות הסקסיסטיות ביותר ל־2018, של ארגון ויצו • כפרסומת הסקסיסטית של העשור נבחר קמפיין מי עדן מ־2009, בכיכובה של בר רפאלי על דלפק המטבח

ארגון ויצו יפרסם הבוקר את דו"ח "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" – מצעד הפרסומות הסקסיסטיות לשנת 2018.

 

ועדת השיפוט המיוחדת קבעה שהפרסומת הפוגענית ביותר ב־2018 הייתה "מאיפה ה־DRESS" של חברת קסטרו, שבה רותם סלע חוטפת צעירה שמסרבת לספר לה היכן רכשה את שמלתה, מפשיטה אותה ומשאירה אותה בתא מטען של מכונית.

 

"פרסומת זו עוררה סערה וביקורת ציבורית נוקבת ומצויה גם בראש טבלת תלונות הצופים לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אשר הורתה להסירה באוגוסט האחרון", כתבה הוועדה. "המסר האלים הבוטה המועבר בפרסומת, בשילוב סקסיזם ומיזוגיניות, לא מתאים לרוח התקופה שבה גובר השיח נגד הטרדות מיניות ואלימות כלפי נשים".

 

בהמשך הרשימה מופיעות פרסומות של מפעל הפיס, ברזי חמת, רשת חצי חינם ודיאטת ילנה מלישבה.

ללא קרדיט

 

לציון עשר שנים לפרסום הדו"ח, הוכתרה השנה גם הפרסומת הסקסיסטית ביותר של העשור. בכבוד המפוקפק, מבין עשרות אלפי פרסומות, זכה קמפיין מי עדן משנת 2009, שבו מככבת בר רפאלי כשהיא זוחלת על הדלפק במטבח ומנסה לפתות גבר ללגום כוס מים.

 

ויצו ונציבות פניות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחו לאחרונה בקמפיין משותף שקורא לציבור להתלונן על פרסומות פוגעניות. לדברי נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב, נתוני הדו"ח השנתי של נציבות פניות הציבור של הרשות השנייה לשנת 2017 מעידים על חוסר שביעות רצון של הצופים מתכנים בעלי אופי מיני ופוגעני כלפי נשים.

 

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל: "לצערי, גם בישראל 2019 הפרסום עדיין מציב נשים במקום נחות יותר, מיני יותר וסטריאוטיפי. אין ספק שהדבר מחלחל אלינו כחברה ומעוות את התפיסות החברתיות שלנו, בעיקר בקרב בני הנוער".

פורסם לראשונה 05.03.19, 23:56

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים