כוחות־סוס, זוכרים מה זה?

היום מתעניינים במולטימדיה ובקישוריות לסלולרי, פעם עוד פתחו כאן מכסי מנוע כדי לראות מה מסתתר מאחוריו • אז בדקנו עבורכם: עשר המכוניות החדשות שמציעות את היחס הכי טוב בין הספק למחיר

יותר ויותר רוכשי רכב מתעניינים באולם התצוגה במערכת המולטימדיה ובקישוריות שלה לסמארטפון שלהם. מקסימום בצריכת הדלק. אבל עד לא מזמן אנשים עוד נהגו לפתוח את מכסה המנוע ולהתעניין במה שקורה שם. בסוף, זה מה שמכונית צריכה לעשות לפני הכל, לנסוע, להאיץ ולעקוף.

 

איזו מכונית נותנת היום הכי הרבה כוחות־סוס לשקל? מכוניות ספורט עתירות הספק בדרך כלל נופלות בחישוב הזה, כי תג המחיר שלהן באלפי שקלים בדרך כלל גבוה יותר מההספק שלהן בכ"ס. ומנגד, מכוניות זולות ובסיסיות מצוידות בדרך כלל במנועים, איך נאמר, בסיסיים גם כן.

 

אבל כשהרצנו את הבדיקה הזאת, גילינו חריגים לכאן ולכאן. כמה דגמי ביצועים שמציעים יחס מצוין של כ"ס לשקל, ומנגד מכוניות בסיסיות עם הספקים מכובדים מאוד יחסית למחירן הזול.

 

וכך את יחס הכ"ס לשקל הכי טוב בשוק הרכב, רק 680 שקל לכל כ"ס, מקבלים היום בפיג'ו 208GTI, שנמצאת כבר קרוב לסוף חייה, אך עדיין נמכרת. עם מנוע 1,600 סמ"ק טורבו־בנזין היא מפיקה 208 כ"ס, לא רע יחסית למחיר בסיסי של 142 אלף שקל. עוד סיבה להזדרז אם אתם בעניין של קטנה חמה. הדור הבא סביר להניח שיהיה יקר יותר, ושאילוצי זיהום האוויר יגדעו ממנועו כמה כ"ס.

 

יחסי ציבור
יחסי ציבור

 

 

אבל במקום השני ־ ההפך הגמור: המכונית הזולה ביותר בישראל עם שתי דוושות, דאצ'יה סנדרו הרובוטית. רק 900 כ"ס, אבל טורבו־בנזין עם 90 כ"ס, במחיר של 63 אלף שקל בלבד. 700 שקל לכל כ"ס.

 

במקום השלישי, שוב רכב מקבוצה אחרת לגמרי. יונדאי קונה זכתה לאחרונה לגרסת הנעה קדמית בלבד, שקיצצה 10,000 שקל מתג המחיר שלה, אבל הותירה על מקומו את מנוע ה־1,600 סמ"ק, טורבו־בנזין, עם הספק נדיר ברמת המחיר הזו: 177 כ"ס, שעולים 126 אלף שקל. בקיצור, ג'יפון שדורש מכם רק 711 שקל לכל כ"ס.

 

במקום הרביעי עוד ג'יפון, ועוד דאצ'יה. הדאסטר נמכר בעיקר בגרסת הדיזל כפולת המצמדים המוצלחת, אבל הדגם הבסיסי שלו מגיע דווקא עם מנוע 1,200 סמ"ק, טורבו־בנזין, ו־125 כ"ס. המחיר: רק 90 אלף שקל, מה שמציב את היחס על 720 שקל לכל כ"ס.

 

במקום החמישי: סוף־סוף קומפקטית חמימה, למשפחה הממהרת. לסיוויק האצ'בק יש גרסת 1,500 סמ"ק, טורבו־בנזין כמעט כמו כל המכוניות ברשימה, עם הספק נאה של 182 כ"ס: 730 שקל לכ"ס, טוב יותר מאשר כמה קומפקטיות ספורטיביות חזקות וקיצוניות יותר, שנמצאות בהמשך הרשימה, כמו פיג'ו 308GTI שמציעה 741 שקל לכ"ס, וסיאט לאון קופרה, שעבור כל אחד מ־290 הסוסים שלה תשלמו 796 שקל.

 

דווקא שתי האחרונות בעשירייה מפתיעות למדי. ללא טורבו, ואפילו שני דגמים ותיקים שעומדים בפני החלפה. ובכל זאת, יונדאי i10 האוטומטית, בגרסה הבסיסית של מנוע ה־1,250 סמ"ק, מציעה יחס נאה של 800 שקל לכ"ס, בדיוק כמו מאזדה 3 עם מנוע ה־2,000 סמ"ק, 165 כ"ס. שתיהן מצליחות לספק ביצועים טובים יחסית למחיר, אבל רק המאזדה גם מוסיפה להם התנהגות כביש ספורטיבית באמת. הזדמנות לשקול אותה שוב אם אתם בשוק למשפחתית חדשה, לפני שהמלאי יאזל לקראת הגעת הדור הבא שלה בסתיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים