yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום: יחסי ציבור
    ממון • 18.03.2019
    פיג'ו סיטרואן עושה אאודי
    מותג היוקרה הצרפתי משיק ג'יפון קטן ראשון, שיתחרה באאודי Q2 ובמיני קנטרימן של ב–מ–וו • האם לגרמנים יש ממה לדאוג וכמה הוא יעלה בישראל?
    אודי עציון

    התוכנית של הגרמנים הייתה ברורה, ושוב השכנים מצרפת היו האחרונים לזהות אותה. מסוף שנות ה־70 לקחה פולקסווגן את אאודי, שייצרה אז מכוניות גדולות ומשעממות, והפכה אותה בהדרגה למתחרה לגיטימית למרצדס ולב־מ־וו, תוך שימוש בשלדות, מנועים ושאר רכיבים עממיים, עטופים בעיצוב יוקרתי ובתא נוסעים איכותי יותר. אם מכוניות כמו סיטרואן DS המקורית מ־1955 ו־CX מ־1974 עוררו קריאות או־לה־לה אפילו בשטוטגארט ובמינכן, היורשות שלה, XM ו־C6 נטבחו בטבלאות המכירות מול המתחרות שהגיעו מצידו השני של קו מאז'ינו.

     

    אז עכשיו מסתערים הצרפתים בתגובה, מנסים להכות את הגרמנים בנשקם־הם. אחרי התחלה מהוססת מושק הדור השני של דגמי DS, כעת מותג יוקרה עצמאי של קבוצת פיג'ו־סיטרואן־אופל. מכוניות עממיות זה נחמד, אבל מכוניות יוקרה תופסות כיום 11% מהמכירות העולמיות, ומניבות 37% מהרווחים של התעשייה. ה־DS7 הוא ג'יפון בגודל בינוני מבוסס מכנית על 3008, שמוסווית תחת עיצוב מרהיב ושפע של אור ובדים יוקרתיים. עם מחיר בסיסי בארץ של 240 אלף שקל, הוא מתחרה באאודי 5Q.

     

    כעת מגיע האח הקטן DS3, שיתחרה ב־Q2. הוא חולק פלטפורמה עם פיג'ו 208 ואופל קורסה החדשות. הממדים צנועים: 4.12 מטרים אורך, 1.79 מטר רוחב, 2.56 מטרים בסיס גלגלים, החזית בארוקית, ובמקום אנטנה דמויית סנפיר כריש על הגג יש סנפירי כריש בדלתות. הידיות שלהן נשלפות ברגע שהמכונית מזהה שהנהג מתקרב, לפי המפתח שבכיסו, או אפליקציה ייעודית בנייד שלו.

     

    תא הנוסעים מאוד לא עממי, עטוף בעור נאפה, בבד אלקנטרה, בתפרים נסתרים ובעוד מושגים שהכרתי עד היום רק מקריאת מדור הלייף־סטייל של ידיעות. סלון עוטף ורך. רמת הגימור הגבוהה מגיעה עם מסך מגע 10.1 אינץ', ורמת האבזור הבטיחותי גבוהה, כולל בלימת חירום אוטונומית עד 140 קמ"ש, ובקרת שיוט אדפטיבית שפועלת מפקקים ועד 180 קמ"ש. המרווח מלפנים טוב, מאחור פחות, כשחלונות קטנים רק מגבירים את תחושת הצפיפות. לתא המטען 350 ליטר נפח, וגם הוא, כמו בשאר הממדים, קצת יותר קטן מאשר באאודי.

     

    אנחנו נקבל שני מנועי 1,200 סמ"ק טורבו, עם 130 ו־155 כ"ס, וגיר אוטומטי 8 הילוכים. בשנה הבאה תוצע גם גרסה חשמלית לגמרי, עם סוללת 50 קוט"ש, מנוע 136 כ"ס, והבטחה ל־300 ק"מ טווח.

     

    הביצועים טובים בשני הדגמים, כאשר מנועי ה־3 צילינדרים מגרגרים בנעימות, ובעצבים במצב ה"ספורט". הגיר האוטומטי המוצלח הוא נקודת יתרון על פני הרובוטי כפול המצמדים באאודי. התנהגות הכביש אינה ספורטיבית, אך ה־DS3 מכוילת היטב, לא נמרחת בסיבובים ומציעה נוחות נסיעה סבירה, אם כי מפתיע שדווקא מותג היוקרה של הקבוצה לא מוצע עם בולם הזעזועים הכפול החדש של סיטרואן, שהיה יכול לסייע כאן.

     

    המכוניות הראשונות יגיעו לארץ בקיץ, עם מחיר בסיסי משוער של 180 אלף שקל. DS3 קרוסבק הוא תוספת מעניינת לשוק ג'יפוני היוקרה, עם דגש על עיצוב ורכות שחסרים אצל המתחרים הגרמניים. מסקרן יהיה לראות מה יעשו הצרפתים בדגם הבא של המותג, סדאן ראשונה בעידן המודרני. יורשת אמיתית ל־DS הקלאסית?

     

    תעודת זהות

     

    מנוע: 1,199 סמ"ק, טורבו בנזין. הספק 155 כ"ס ב־5,500 סל"ד, מומנט 24 קג"מ ב־1,750 סל"ד

     

    תיבת הילוכים: אוט', 8 הילוכים. הנעה קדמית

     

    ביצועים (יצרן): 8.2 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 208 קמ"ש מהירות מרבית, 18.2 ק"מ לליטר

     

    בטיחות: טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר

     

    זיהום אוויר: 123 גרם 2CO לק"מ

     

    אחריות: 3 שנים או 100 אלף ק"מ

     

    מחיר משוער: מ־180 אלף שקל

     

    הכותב היה אורח DS בצרפת

     


    פרסום ראשון: 18.03.19 , 19:58
    yed660100