תחרות תוצרת ישראל: מכירת מלאנוקס לאנבידיה מאיימת על מובילאיי

רכישת מלאנוקס הישראלית ב־6.9 מיליארד דולר בידי אנבידיה האמריקאית עשויה להגביר את התחרות עם מובילאיי בתחום הרכב האוטונומי.

 

ג'נסן הואנג, מייסד ענקית המעבדים הגרפיים והבינה המלאכותית, חשף השבוע בקליפורניה שיתוף פעולה עם טויוטה לצורך בחינה ואישור של רכבים אוטונומיים, ופעילות לפיתוח נהג אוטונומי: Safety Force Field, מדיניות נהיגה שנועדה להגן על רכבים אוטונומיים מפני תאונות. "יש לנו שיטה ממוחשבת שבוחנת את כלי הרכב הסובבים את הרכב האוטונומי ויודעת לנבא את המסלול הטבעי שלהם ביחס למסלול שלו, וכך מונעת תאונות", אמר.

 

טויוטה היא מיצרניות הרכב הבודדות שטרם קנו ממובילאיי את מערכת הראייה הממוחשבת שלה, או משתפת איתה פעולה במיפוי עומק ופיתוח אלגוריתמים למערכת השליטה ברכבים האוטונומיים. גם פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר באינטל ומנכ"ל מובילאיי, מוביל ניסיון להגדיר את עקרונות הפעולה לרכב האוטונומי, ולחלוקת האחריות העתידית לתאונות בינו לבין הנהגים האנושיים מסביבו.

 

באירוע, שבו הוזמן לבמה מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן, נחשף גם שיתוף פעולה של אנבידיה עם קוגנאטה הישראלית, בתחום הבחינה והניסוי של "הנהג האוטונומי". מדובר בתחום קריטי להתפתחות המכונית ללא נהג, שכן לפני שתקבל אישור לעלות על הכביש יצטרכו מפתחיה והרשויות לבחון את התנהגותה וקבלת ההחלטות שלה במיליוני תסריטי נהיגה. מדובר בתהליך ממושך, שהתעשייה נאבקת לקצרו באמצעות סימולציות מתקדמות, שיחסכו ניסויי כביש אמיתיים וממושכים.

 

 
אמנון שעשוע | צילום: אוהד צויגנברג
אמנון שעשוע | צילום: אוהד צויגנברג

 

 

אנבידיה תשלב את טכנולוגיית התקשורת למרכזי מידע וחוות שרתים של מלאנוקס בפעילות שלה בתחום הרכב האוטונומי, מה שיוביל להגברת העיסוק הישיר של חברת השבבים מיקנעם בתחום. בכך תתחרה מלאנוקס במובילאיי גם על כוח אדם מתחומי הטכנולוגיה הדרושים לרכב האוטונומי, בו מובילה מובילאיי את העיסוק בארץ, לצד מרכז הפיתוח המקומי של ג'נרל מוטורס וגופים נוספים.

 

מובילאיי מעסיקה כ־1,000 איש בירושלים, ובעקבות רכישתה בידי אינטל צפויה לגדול בשנים הבאות ל־4,000 איש. אינטל ניסתה גם היא לרכוש את מלאנוקס, אך הפסידה לאנבידיה.

 

כבר היום יש תחרות ישירה בין אנבידיה ומובילאיי בתחום השבבים לניתוח תמונה לרכבים אוטונומיים וחצי־אוטונומיים. שבב של אנבידיה החליף את זה של מובילאיי במכוניות טסלה, ושתיהן מוכרות במקביל את השבבים שלהן לאאודי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים